زمین منطقه ویژه اقتصادی بانه آماده واگذاری به متقاضیان است

حسین فیروزی روز جمعه در حاشیه بازید از منطقه ویژه اقتصادی بانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین های فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی به ۱۲۰ واحد تولیدی تقسیم بندی شده و ۹۴ سرمایه گذار تاکنون متقاضی دریافت زمین در این منطقه ویژه شدند.

وی ادامه داد: تمام انشعابات گاز، آب و برق منطقه ویژه آماده شده و متقاضیان با دریافت زمین می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

فیروزی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بانه صادرات محور است، افزود: برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه به دنبال  سرمایه گذاری صنایعی هستیم که اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: اولویت برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی به واحدهای است که محصولات صادرات محور تولید کنند که تاکنون پنج واحد تولیدی که قرار است در این منطقه ویژه سرمایه گذاری کنند، محصولات صادرات محور تولید خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به تاخیر چند ماه در زمینه بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی گفت: با توجه به اینکه قرار بود ایجاد منطقه آزاد نیز بررسی شود به لحاظ سیستم اداری با تاخیر مواجه شد همچنین صنایعی که برای منطقه ویژه تعریف شده بود صنایع تبدیلی بود که باید گروهک آن در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تغییر کند.

وی گفت: با ایجاد این تغییرات در منطقه ویژه اقتصادی بانه هر گونه صنایعی می تواند در این منطقه مستقر شود اما اولویت با واحدهای تولیدی صادرات محور است.

فیروزی مرزی بودن، موقعیت جغرافیایی و وجود سرمایه گذاران و کار آفرینان خلاق را مهمترین ظرفیت های شهرستان بانه به لحاظ اقتصادی دانست  یادآور شد: در شهرستان بانه ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ اقتصادی وجود دارد که باید  از این ظرفیت ها در برنامه ریزیهای اقتصادی استان بهره گیری شود.

مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه در سال ۸۹ در دولت دهم تصویب شده و عملیات اجرایی آن در سال ۹۶ با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شرکت شهرک های استان تامین شده و در سه فاز اجرایی می شود که فاز نخست آن در سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

انتهای خبر/