هنرمندان بانه نیازمند حمایت هستند

محمد امین زاده شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای صندوق اعتباری بیمه هنرمندان با اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالانه قرآنی بانه با بیان اینکه در سال‌های گذشته  بانه به لحاظ اقتصادی رشد بسیار خوبی داشته اما هنرمندان ان مظلوم واقع شده‌اند اظهار داشت: این افراد نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی هستند که در چند سال اخیر از آن محروم شدند .

وی افزود: وضعیت هنرمندان در این شهرستان با دیگر شهرهای کشور متفاوت است در شهرهای بزرگ موسسات و انجمن های متنوع از هنرمندان حمایت های کنند اما در بانه این امکان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: افراد زیادی در زمینه فرهنگی و هنری در بانه فعالیت می کنند اما تاکنون به دلایل مختلف نتوانستند عضو صندوق اعتباری شوند که باید تلاش کنیم این افراد بتوانند از حمایت های این صندوق برخوردار شوند.

 

۲۰۰ نفر در بانه عضو صندوق اعتباری هنرمندان هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه نیز در این جلسه با اشاره به افزایش ۲ برابری جمعت شهرستان در ۲۰ سال گذشته گفت: علیرغم کسب موفقیت های زیاد در زمینه فرهنگ و هنر  هنرمندان بانه به لحاظ مادی مشکلات زیادی دارند.

حمید رضا خوشبخت افزود: تا سال ۹۵ تنها چهار هنرمند بانه عضو صندوق اعتباری بیمه هنرمندان بودند اما این آمار اکنون به  ۲۰۰ نفر رسیده که ۸۰ نفر آنان تحت پوشش بیمه هنرمندان هستند.

اعضای صندوق اعتباری بیمه هنرمندان در سفر خود به شهرستان بانه شامگاه چهار شنبه با خانواده برداران ذبیحی و مامه نصه دیدار کردند.

ایرنا
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.