بیمارستان جدید سقز با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان سقز اظهار کرد: آسفالت محور سقز – مریوان به اتمام رسیده و با تخصیص بودجه ۱۰ میلیارد ریالی، تجهیز، ایمن‌سازی و تابلوگذاری خواهد شد.

وی سپس به عملیات احداث پل آدینان که به اتمام رسیده، اشاره کرد و گفت: تابلوهای راهنمایی نصب و با تخصیص بودجه ۲۰میلیارد ریالی جهت نصب دوربین و تابلوهای هشدار دهنده، در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

کریمیان ادامه داد: ۱۰ کیلومتر از محور سقز – بانه که بدلیل معارض، عملیات ساخت آن متوقف شده بود، با ورود دادستان سقز مشکل آن مرتفع شده و هم اکنون در حال فعالیت هستند و تصفیه‌خانه دوم شهر سقز نیز که در همین مسیر واقع شده است، ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خط انتقال آب آن نیز به داخل شهر در حال انجام است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: بیمارستان جدید سقز ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی در سفر رئیس جمهور به کردستان افتتاح می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: طرح پارلمان زنان تبلیغاتی نیست و ربطی به انتخابات ندارد و محدود به زنان کارمند نیست و هدف آن استفاده از ظرفیت بانوان در توسعه و مدیریت شهری است.

فرماندار شهرستان سقز در ادامه درباره ساماندهی پرداخت حقوق کارکنان شهرداری سقز و نیز خدمات‌دهی به شهروندان، اظهار کرد: به شهرداری تذکر داده شده و انتظار می‌رود این موضوع حل مشکل شود.

وی همچنین افزود: در روزهای آینده رسما استارت کارهای انتخابات زده خواهد شد و اصل انتخابات برای مدیران بر اصل بی‌طرفی و حراست از بیت‌المال است و به کارگیری امکانات اداری خط قرمز مدیریت شهری است و رعایت بی‌طرفی وظیفه تمام مسئولین در انتخابات است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: رای حق‌الناس و سیاست اصلی دولت، دفاع از حق‌الناس است و صیانت از حق‌الناس را وظیفه خود می‌دانیم.

کریمیان تصریح کرد: برای برگزاری انتخاباتی باشکوه از تمامی بسترهای لازم استفاده خواهد شد و مدیران اداری از لحاظ امکانات اداری و نیروی انسانی ملزم به همکاری ستاد انتخابات هستند.

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان سقز گفت: مدیران ضمن دعوت از مردم برای حضور در صحنه انتخابات و مشارکت در این آزمون بزرگ نبایستی در زمان اداری له یا علیه کاندیداها صحبت یا فعالیت کنند.

وی با عنوان اینکه مدیران باید دید توسعه‌ای داشته باشند از مسئولان خواست تا با نگاه به افق ۱۴۰۵ برای شهرستان سقز برنامه تدوین کنند.

فرماندار سقز از مسوولان شهرستان خواست تا کارهای انجام شده را در دیدارهای مردمی واز طریق برگزاری نشست با اصحاب رسانه و گفت‌وگو با خبرنگاران اطلاع‌رسانی کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تحولات منطقه‌ای و جهانی اشاره و بیان کرد: کشور شاهد ثبات اقتصادی است.

کریمیان با اشاره به تعدیل قیمت گوشت قرمز در سقز بر نظارت جدی بر بازار و تعدیل قیمت‌ها تاکید کرد.

وی با نام بردن از تعدادی از ادارات برای عدم حضور در برنامه‌ها و مراسم‌ها و نداشتن برنامه جامع کاری، تاکید کرد: فعالیت تمامی ادارات رصد می‌شود و با مسئولان کم‌کار برخورد خواهد شد.

وی از تلاش‌های ستاد شئون برای ارائه خدمات به زائران و راه‌اندازی مواکب، تلاش‌های منابع طبیعی برای رصد و پایش و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی، تلاش‌های ادارات خدمات‌رسان و آب و برق برای تسریع در آماده‌سازی زیرساخت‌های بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی تقدیر کرد.

کریمیان همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام ربیع‌الاول و ماه مولود پیامبر این ایام را تبریک گفت و عنوان کرد: ایران اسلامی، نمونه بارز و جامعی در جهان اسلام از وحدت در عین کثرت است.

لزوم حفظ وحدت

امام جمعه شهر سقز هم در این جلسه با محکوم کردن پیلان دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی ایران، بر حفظ وحدت در برابر دین دشمنان تاکید کرد.

ماموستا سیدحسین حسینی در ادامه با تبریک ماه مولود و هفته وحدت، وحدت را مایه پیروزی ملت ایران اسلامی در برابر تمام دشمنان دانست.

وی از مسئولان خواست در راستای خدمت به مردم و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان سقز بیش از پیش تلاش کنند.

ماموستا حسینی تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی زبانزد جهانینان است و این وحدت همواره خاری در چشم دشمنان بوده است.

آسفالت ۱۰ کیلومتر راه روستایی در سقز

معاون عمرانی فرماندار شهرستان سقز هم در این جلسه اظهار داشت: امسال ۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود و این میزان آسفالت راه روستایی از محل طرح ابرار و توسط راهداری انجام خواهد شد که بر اساس آن، راه‌های روستایی هبکی، سونج، کریم آباد و چی‌چی خوار آسفالت خواهد شد.

علی محمدیان ادامه داد: همچنین به تازگی مسیر ۳ کیلومتری قشلاق آقاگوره و یک و نیم کیلومتر راه خاپوره ده هم آسفالت شده است.

وی بیان کرد: مسیر راه‌های روستایی بدرآباد نیز زیرسازی شده و مسیر کهریزه ایوبی، خیدر و هیجانان نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

محمدیان بیان کرد: در مسیر سقز – دیواندره ۱۸ و نیم کیلومتر بزرگراه زیر بار ترافیک نرفته است که ۶ کیلومتر آن آماده بهره‌برداری است.

معاون فرماندار سقز ادامه داد: عملیات راه‌سازی ۱۰.۴ کیلومتر مسیر بوکان آغاز شده و ۶ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

وی عنوان کرد: عملیات راه‌سازی بسته دوم  راه سقز – بانه از مسیر میرده تا گردنه خان با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان برای شرکت پیمانتکاران راه‌سازی به مناقصه گذاشته شده است.

فارس
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.