مدارس کردستان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

ماجد احمدی روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری، ۱۴۸ کلاس درس در استان با بخاری نفتی کاربراتور دار استاندارد گرم می‌شوند البته تا پایان آبان تعدادی از این کلاس‌ها با توجه به گازکشی برخی مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد (پکیج و بخاری گازی) مجهز خواهند شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد مدارسی که در استان با بخاری نفتی استاندارد گرم می‌شدند، بیشتر بود اما از بهمن ۹۷ و با تزریق اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی‌ این آمار به ۱۴۸ کلاس درس کاهش پیدا کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان با بیان اینکه هیچ مدرسه و کلاس درسی در استان با بخاری نفتی چکه‌ای گرم نمی‌شود، افزود: عمده کلاس‌هایی نیز که با بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد گرم می‌شوند بیشتر در روستاهای دور افتاده استان بویژه شهرستان‌های بانه و دیواندره قرار دارند.
احمدی با بیان اینکه کردستان جزو استان‌هایی است که دارای آمار کمترین استفاده از بخاری نفتی در مدارس است، یادآور شد: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان امسال تمام بخاری‌های نفتی کاربراتوری استاندارد از سطح مدارس استان جمع‌آوری و جای آنها را سیستم گرمایشی استاندارد و مدرن بگیرد.

داده‌های آماری آموزش و پرورش کردستان حاکیست که در حال حاضر یک سوم مدارس استان به لحاظ ساختمان و فضای درس از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

 

ایرنا

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.