ثبت نام ۲۷۸ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در کردستان

آمارهای رسمی ستاد انتخابات مجلس یازدهم در کردستان نشان می‌دهد در هفت روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات در کردستان و وزارت کشور، از ۲۸۷ نفر برای ۵ حوزه انتخابیه این استان ثبت‌نام قطعی انجام‌ شده است.

این تعداد شامل۲۵۰ مرد و ۲۸ زن است. در مجموع، حدود ۹ درصد از ثبت‌نام شدگان زن و ۹۱ درصد مرد هستند.

کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه اصلی و شش نماینده در مجلس است. حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره دارای دو نماینده و دیگر حوزه‌های این استان، هرکدام یک نماینده دارند.

مرحله بعدی انتخابات مجلس یازدهم بر اساس برنامه زمان‌بندی، ادامه بررسی سوابق داوطلبان در مراجع ۴ گانه تا ۲۱ آذرماه و سپس بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۸ شمسی است.

*آمار ثبت‌نام حوزه‌های انتخابیه کردستان

بر اساس آمار منتشرشده ستاد انتخابات مجلس یازدهم در کردستان، در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۹۴ نفر شامل ۸۵ مرد و ۹ زن، در حوزه انتخابیه سقز و بانه ۳۷ نفر شامل ۳۴ مرد و سه زن، در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد ۵۵ نفر شامل ۴۹ مرد و ۶ زن، در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۴۲ نفر شامل ۳۷ مرد و ۵ زن و در حوزه انتخابیه بیجار ۵۰ نفر شامل ۴۵ مرد و ۵ زن داوطلبی خود را برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم اعلام کرده‌اند.

*بیشترین و کمترین داوطلبان حوزه‌های انتخابیه

این آمار نشان می‌دهد که حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران با ثبت‌نام از ۹۴ نفر و حوزه انتخابیه سقز و بانه با ثبت‌نام ۳۷ نفر به ترتیب بیشترین و کمترین داوطلب را برای رقابت در انتخابات مجلس یازدهم درمیان حوزه های انتخابیه کردستان، ثبت‌نام کرده‌اند.

*حضور فعال زنان در ثبت‌نام

زنان در همه حوزه‌های انتخابیه پنج‌گانه کردستان مشارکت فعالانه داشته و داوطلبی خود را اعلام کرده‌اند.

در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۹ زن، در حوزه انتخابیه سقز و بانه سه زن، در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد ۶ زن، در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۵ زن و در حوزه انتخابیه بیجار ۵ زن داوطلبی خود را برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم اعلام کرده‌اند.

*مریوان پیشتاز میزان ثبت‌نام به تعداد نماینده

در برآورد آماری از میزان ثبت‌نام داوطلبان، حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد پیشتاز میزان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در میان حوزه‌های انتخابیه کردستان است، چه اینکه در این حوزه برای انتخاب یک نفر ۵۵ نفر ثبت کرده‌اند.

حوزه انتخابیه بیجار پس از حوزه انتخابیه مریوان و سرو آباد با ثبت‌نام ۵۰ داوطلب برای انتخاب یک نماینده در جای دوم قرار دارد.

حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران برای انتخاب دو نماینده و حوزه انتخابیه قروه و دهگلان برای انتخاب یک نماینده به نسبت آمار مساوی، مشترکاً در جای سوم قرار دارد.

حوزه انتخابیه سقز و بانه با ثبت نام ۳۷ نفر برای انتخاب یک نماینده، آخرین حوزه انتخابیه کردستان است.

*روز هفتم میزبانی از ۴۰ درصد ثبت‌نام شدگان

روز هفتم، ثبت‌نام از داوطلبان مجلس یازدهم در حوزه‌های انتخابیه کردستان شلوغ تر از شش روز قبلی بود، به‌گونه‌ای که در روز هفتم ۱۱۱ نفر معادل ۴۰ درصد ثبت‌نام شدگان مراجعه کرده‌اند.

تا روز ششم انتخابات در مجموع ۱۶۷ نفر در حوزه‌های پنج‌گانه انتخابات در کردستان نام‌نویسی کرده بودند.

در پنج حوزه انتخابیه کردستان در مجموع، در روز اول ۲۱ نفر، روز دوم ۱۳، روز سوم ۲۵، روز چهارم ۳۶، روز پنجم ۴۲، روز ششم ۳۰ و روز هفتم ۱۱۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده‌اند.

*روز هفتم روز ثبت‌نام بیشتر زنان

اگر روز هفتم ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم را روز ثبت‌نام داوطلبان زن در کردستان بخوانیم گزافه نگفته‌ایم.

بیشتر از۶۰ درصد زنانی که در حوزه های انتخابیه کردستان اعلام آمادگی کرده‌اند، در روز هفتم ثبت‌نام کرده‌اند. از مجموع ۲۸ زن داوطلب انتخابات مجلس یازدهم، ۱۷ نفر آنان در روز هفتم ثبت‌نام کرده‌اند. صد درصد زنان حوزه انتخابیه قروه و دهگلان هم روز هفتم اعلام داوطلبی کرده‌اند.

 

 

ایسنا

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.