۶۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره داستان بانه ارسال شد

فواد جهانی روز سه‌شنبه در گفت وگویی  اظهار داشت: دوازدهیمن جشنواره دستان بانه به صورت سراسری و به ۲ زبان کُردی و فارسی در نیمه دوم اسفند امسال تحت عنوان «داستان تجربه دیگری از زندگیست که تجربه نکرده‌ایم» برگزار می‌شود.

وی افزود: ۳۹۱ اثر بزرگسالان به زبان فارسی، ۱۵۱ اثر بزرگسالان به زبان کُردی، ۴۸ اثر در بخش کودک و نوجوان به زبان فارسی، ۱۵ اثر نیز به زبان کُردی، ۱۸ اثر در بخش مقاله و هفت اثر در بخش وتار به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه رسیده است.

دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق و ترغیب نویسندگان، ایجاد فضای مناسب برای کشف استعدادهای درخشان و شناسایی ظرفیت های ادبیان داستانی کشور با معرفی برترین‌های این عرصه، ایجاد گفتمان در ۲ حوزه ادبیان داستانی کُردی و فارسی با بهره گیری از گفت وگو، مصاحبه و نشست اساتید این حوزه و تقدیر از اساتید حوزه ادبی است.

وی، بانه را زادگاه داستان نویسان مشهور دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه بانه زادگاه رمان نویسان فاخر کشوری است برگزاری این جشنواره اهمیت بسیاری برای مردم فرهنگ دوست این دیار دارد.

نخستین جشنواره داستان بانه سال ۷۸ با ۸۰ اثر و با حضور نویسندگانی از استان های تهران، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شد و یازدهمین دوره آن نیز آذر سال ۹۶ با حضور ۱۲۰ داستان نویس از سراسر کشور به مدت سه روز برگزار شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

ایرنا
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.