۳۰۰ پرونده قضایی برای متخلفان بازار بانه تشکیل شد

بایزید حسینی روز یکشنبه در گفت وگویی ا با اشاره به اینکه هر ماه بطور متوسط برای اصناف متخلف ۳۳ پرونده تشکیل می‌شود،  اظهار داشت: واحدهای متخلف پس از رسیدگی به تخلف‌شان از سوی تعزیرات حکومتی به پرداخت سه میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی اضافه کرد: در این مدت،  ۱۲۰ مورد گشت مشترک نیز در بازار بانه انجام شده که بیشتر تخلف‌های کشف شده مربوط به عدم درج قیمت کالاها، گران فروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، تقلب و عدم ارائه فاکتور به مشتری بوده است.

حسینی یادآور شد: مهمترین گشت‌های بازرسی انجام شده در این مدت مربوط به مواد غذایی و کالاهای سلامت محور بود و بیشترین تخلف‌ها نیز مربوط به نانوایی‌ها و کم فروشی آنها تشکیل شد.

وی افزود: بخش دیگری از گشت‌های بازرسی مربوط به تالارها، مراکز عرضه گاز مایع، میوه و تره بار، انبار کالاهای اساسی، پوشاک و فروشگاه‌های زنجیره ای است که با توجه به زمان و شرایط خاص تحت عنوان گشت‌های مشترک طبقه بندی می‌شود.

هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در بانه فعالیت دارند که با توجه به رکود بازار و بسته شدن مرزها تعداد زیادی از واحدهای صنفی این شهر پروانه کسب خود را لغو کردند و تعداد زیادی نیز پروانه کسب را تمدید نکردند.

در بانه بیش از ۱۰۰ پاساژ با ۱۰ هزار مغازه وجود دارد که با رکود بازار طبقات بالای این پاساژها خالی شده و بیشتر مغازه‌های طبقات همکف و میانی فعال است.

ایرنا
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.