ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی نیازمند تعلیم و تربیت درست است

رشید قربانی در مراسم هفته شوراهای آموزش و پرورش بانه که در دبستان هیات امنایی پسرانه سینای این شهرستان برگزار شد، با تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین جان باختن تعداد زیادی از هم وطنانمان در حوادث اخیر، اظهار کرد: حوادث اخیر موجب اتحاد و همدلی بیشتر میان مردم و اقتدار و عظمت نظام اسلامی و رسوایی دشمنان این ملت بزرگ شد و قطعا خون شهید سلیمانی، برکتی برای ادامه آرامش و آسایش در زندگی مردم ایران خواهد شد.

وی کسب عنوان شورای آموزش و پرورش برتر استان توسط شهرستان بانه را به اعضای شورا و تمامی کسانی که در کسب این موفقیت نقش داشته اند، تبریک گفت و تشکیل جلسات منظم شورا، مصوبات متناسب با مشکلات و اجرایی شدن این مصوبات با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم را، از مهم‌ترین دلایل کسب این موفقیت عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، شورای آموزش و پرورش را یکی از ارکان اصلی و تأثیرگذار در روند آموزشی و پرورشی شهرستان ها بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش قوی با از میان برداشتن مشکلات و موانع، زمینه پیشرفت علمی و تربیتی دانش‌آموزان را فراهم می‌سازد و شورای آموزش و پرورش با تصمیم گیری‌های درست و مناسب و همکاری و همدلی میان مردم و مسوولان، می‌تواند در تحقق این فرآیند بسیار مؤثر باشد.

قربانی به رشد جمعیت دانش‌آموزی و کمبود نیروی انسانی در شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: ۲۱ درصد جمعیت شهرستان بانه را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و دانش‌آموزان شهرستان بانه، ۱۱ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

آموزش و پرورش بانه با کمبود نیروی انسانی مواجه است

وی اضافه کرد: این شهرستان بیشترین جذب نیرو را در چند سال اخیر داشته است و علیرغم این که ۲۵ درصد ساعات حق‌التدریس استان و از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر نیروی حق‌التدریس استان، ۳۰۰ نفر به آموزش و پرورش شهرستان بانه اختصاص داده شده است، اما هنوز با کمبود نیروی انسانی در این شهرستان مواجه هستیم که امیدواریم در آینده بتوانیم این مشکل را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه، اضافه کرد: آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار خود قرار داده  اما ریشه کنی آسیب‌های اجتماعی نیازمند تعلیم و تربیت درست، تقویت بحث‌های تربیتی در مدارس و توجه ویژه به رعایت و ترویج اصول اخلاقی و اعتقادی میان دانش‌آموزان است.

قرائت پیام مشترک وزیرکشور و وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، اجرای گروه سرود دبستان هیئت امنایی پسرانه سینا، قرائت مقاله، نمایش کلیپ و توزیع بروشور فعالیت‌های شورای آموزش و پرورش بانه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در پایان از اعضای شورای آموزش و پرورش و مسوولان اداراتی که بیشترین همکاری را با آموزش و پرورش داشتند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، در سفر به شهرستان بانه و حضور در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش این شهرستان، به همراه کارشناس مسئول امور شوراهای اداره‌کل، مدیرآموزش و پرورش بانه و معاون آموزش متوسطه شهرستان، از هنرستان کاردانش دخترانه پویندگان و دبیرستان‌های دوره اول پسرانه شهید مجید لطفی و نمونه دولتی دخترانه فردوس، بازدید و از نزدیک با دانش‌آموزان و همکاران این مدارس به گفت‌وگو پرداخت.

ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های صورت گرفته در مدارس مذکور،  به استماع نظرات و پیشنهادات همکاران پرداخته و به پرسش‌های مطرح شده پاسخ گفت.

فارس
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.