فرماندار دیواندره: انتخابات مظهر اراده ملت و اقتدار کشور است

جعفر توان روز چهارشنبه در نشست با فعالان اجتماعی شهرستان با موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجریان انتخابات امین مردم،  نظام و داوطلبان هستند.

وی به مشارکت پرشور مردم در انتخابات ادوار گذشته اشاره کرد و افزود: مردم ایران در طول ۴۱ سال گذشته از عمر با برکت انقلاب اسلامی در همه عرصه ها بویژه انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور گسترده داشته و سدی مقاوم در برابر توطئه دشمنان ایجاد کرده‌اند.

فرماندار دیواندره به نقش و اهمیت حضور فعالان اجتماعی در مجالس و گردهمایی‌های انتخاباتی اشاره کرد و یادآور شد: شما باید مردم را به شناخت واقعی در مورد افراد اصلح و اهمیت مشارکت در انتخابات تشویق کنید تا بتوانند افراد شایسته،  انقلابی و شجاع در دافع از حقوق موکلان را روانه مجلس کنند.

وی با  بیان اینکه مجموعه اداری با استفاده از امکانات دولتی حق تبلیغ له یا علیه هیچ کاندیدایی را ندارند و اگر مشاهده شود با فرد متخلف برخورد خواهد شد، اضافه کرد: مردم با راهنمایی شما فعالین اجتماعی نماینده ایی را باید انتخاب کنند که درد جامعه را بشناسد و بتواند برای درمان آن در مجلس راهکار ارائه دهد.

توان با اشاره به اینکه در نظام اسلامی ایران انتخابات یکی از شاخص های مهم مردم سالاری دینی است، گفت: تلاش خواهیم کرد انتخابات را در نهایت امنیت، سلامت و رعایت اصل بی طرفی با مشارکت بالا در این شهرستان با کمک همه جریانات،  احزاب و گروه های سیاسی برگزار کنیم.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج قرار دارد.

ایرنا
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.