کنترل مرزها به امکانات و تجهیزات پیشرفته نیاز دارد

ماموستا جمال کریمی، صبح امروز در جمع تعدادی از فرماندهان و افسران نیروی انتظامی شهرستان بانه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار گردید، اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز مملکت مرهون رشادت نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی کشور است.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: خوشبختانه ایران اسلامی امروز به یمن و برکت نیروهای انتظامی و امنیتی شاهد آرامشی مثال زدنی است که این برای نظام جمهوری اسلامی مایه افتخار و مباهات می باشد.

این عالم اهل سنت در ادامه با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی جزوی از مردم و بطن جامعه می باشد، تاکید کرد: ارتباط و تعامل مردم با نیروی انتظامی در کشور باعث شده است که بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه کاهش یابد، ولی بازهم باید اذعان کرد که جای کار هنوز باقی است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برای حفظ آرامش و امنیت در کشور تاکنون بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم این انقلاب نموده است، بیان کرد: این همه شهید نیروی انتظامی نشان از حس وطن پرستی و قانونمداری دارد.

ماموستا کریمی ادامه داد: نیروی انتظامی در بحث نرم افزاری نیازهایی دارد، زیرا جمهوری اسلامی دارای مرزهای بسیاری طولانی با کشورهای همسایه می باشد و برای کنترل جامع تر و کامل تر این مرزها نیازمند تجهیزات پیشرفته هستیم.

امام جمعه بانه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد از مواد مخدر دنیا در افغانستان با حمایت آمریکا تولید می شود، گفت: این حجم از کاشت مواد مخدر در کشور همسایه ما یعنی افغانستان برای مرزداران و نیروهای انتظامی و امنیتی هزینه های بسیاری به دنبال دارد و از همین رو برطبق آمار جهانی ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر در دنیا رتبه اول را دارد که این افتخاری برای سبزپوشان نیروی انتظامی کشور می باشد.

این عالم اهل سنت بیان کرد: یکی دیگر از کارهای نیروی انتظامی باید فرهنگ سازی در سطح جامعه باشد. نیروی انتظامی امروز باید قوانین را به سبک و سیاق علمی به جامعه آموزش دهد که یکی از این طرح ها، آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور است.

امام جمعه بانه اظهار کرد: یکی دیگر از وظایف مهم نیروی انتظامی مبارزه با مخلان امنیت در سطح جامعه است که این کار باعث افزایش ضریب امنیت در اجتماع می گردد، بنابراین انتظار داریم که مردم در این زمینه با نیروهای انتظامی کمال همکاری را داشته باشند.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از برخی پرسنل منتخب انتظامی شهرستان بانه با اهدا جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/