۸۳ درصد سهمیه مشاغل خانگی در بانه پرداخت شد

اسماعیل محمدی شامگاه دوشنبه در چهارمین جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری بانه اظهار داشت: امسال اعتبارات مشاغل خانگی در ابلاغیه اول ۶ میلیارد ریال به شهرستان اختصاص یافته که با توجه به کاهش اعتبارات اولویت با طرح های پشتیبان است که ۲ طرح جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در این راستا به بانک معرفی شده است.

وی با بیان اینکه امسال بانک توسعه تعاون و رفاه به عنوان بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شده است اضافه کرد: به هر کدام از سازمان های با توجه به نوع فعالیت آنها اعتبارات اختصاص یافته و برای هر طرح‌های پیشنهاد شده نیز طبق قانون ۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

محمدی گفت: دولت امسال برای مشوق‌های بازار کار طرح کاروزی و یارانه دستمزد اجرا کرد که دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند، واحدهای خصوصی زیر مجموعه خود که ۲ نفر بیمه شده دارند را برای استخدامی‌های جدید از این طرح بهره گیری کنند.

وی اضافه کرد: سهمیه شهرستان برای اجرای طرح یارانه دستمزد و طرح کاروزی ۱۶۰ نفر است که امیداورم دستگاه های اجرایی بتوانند کل سهمیه شهرستان را جذب کنند.

محمدی اظهار داشت: وابستگی به درآمدهای مرزی در بانه از گذشته‌های دور وجود داشته و این امر باعث شده که مردم تمایل کمتری به ایجاد مشاغل تولیدی و صنعتی داشته باشند که باید این روند با فرهنگ‌سازی تغییر کند.

 

وی افزود: علاوه بر اینکه برخی از افراد برای ایجاد اشتغال و رونق تولید نیازمند تسهیلات اشتغالزایی هستند افرادی نیز با سرمایه های خصوصی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال فعالیت می کنند.

 

دستورالعمل آیین نامه پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال در مناطق محروم اجرا می شود.

انتهای خبر/