مجوز ایجاد ۲ مرکز توانبخشی در بانه صادر شد

محمد امین زاده عصرسه شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس بهزیستی شهرستان بانه اظهار داشت: از پنج سهمیه استانی مرکز توانبخشی سازمان بهزیستی مجوز ۲ مرکز با تلاش و پیگیری های نماینده شهرستان و مسئولین استانی در بانه صادر شد.

وی گفت: امسال یک مرکز چند معلولیتی روزانه راه اندازی شد و مجوز یک مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن شبانه و روزی صادر شده که با انجام مقدمات و تعیین مکان مناسب راه اندازی می شود.

امین زاده با اشاره به افزایش پرونده های توانبخشی بانه افزود: در سال‌های قبل حدود ۸۷۰ پرونده در حوزه توانبخشی و جود داشته که با تلاش های مسئولین شهرستانی و استانی هم اکنون پرونده های توان بخشی به یک هزار و ۶۰۰ پرونده افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در گذشته انتقال بیماران روانی مزمن به مراکز خارج از شهرستان با مشکلات زیادی همراه بود، گفت: در بانه تنها یک مرکز توان بخشی وجود داشته و ایجاد این مرکزها بسیاری از نیازهای معلولین را تامین می کند و با راه اندازی این مراکز همه بیماران و معلولین به خدمات توانبخشی دسترسی دارند.

سرپرست فرمانداری بانه گقت: انجمن معلولین بانه فعالیت خود را در ۲ سال اخیر با حضور توانجویان فعال در بانه آغاز کرد و اجرای ۲ طرح اشتغالزایی از مهمترین خدمات این مراکز است و همچنین برای زنان خود سرپرست و سرپرست خانوار نیز یک طرح شرکت تعاونی اشتغالزایی ایجاد کردند.

مدیر کل سازمان بهزیستی کردستان نیز در ااین جلسه گفت: استان کردستان ۱۳۰ هزار نفر را تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان حمایتی بهره می شوند.

صباح قریشی افزود: مدجویان بهزیستی در سنین مختلف قرار دارند و خدمات متنوع و متناسب آنها ارائه شود.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی کردستان پنج سال متوالی در جشنواره شهید رجایی به عنوان سازمان برتر انتخاب شد که این موفقیت حاصل تلاش همکاران سازمان است.

در این آیین از خدمات تافگه حسن پور به مدت ۲۱ ماه تکریم و لقمان صدیقی از کارمندان سازمان بهزیستی بانه به عنوان سرپرست این سازمان منصوب شد.

انتهای خبر/