توسعه مکان‌های ورزشی عاملی در کاهش و پیشگیری از اعتیاد است

وی افزود: یکی از سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور حمایت از فرهنگ پیشگیری مبتنی بر ورزش است که می‌طلبد مسئولان استانی و شهرستانی گام‌های بیشتری در این زمینه بردارند تا نقشه‌های شوم سوداگران مرگ به واقعیت نرسد.

دبیر شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: خوشبختانه کردستان از لحاظ گرایش به اعتیاد جزو استان‌های پاک کشور است اما متأسفانه نسبت به آمار چند سال قبل شاهد افزایش مصرف در میان اعضای جامعه خصوصاً جوانان و نوجوان هستیم.

سردار آزادی یادآور شد: از آنجایی که کردستان از استان‌های محروم کشور است و سرانه مکان‌های ورزشی در سطح استان بسیار ناچیز است، می‌طلبد که مسئولان کشوری و استانی راه حل های اساسی در مورد توسعه و افزایش این مکان داشته باشند تا جوانان و نوجوانان اوقات فراغت خود را به ورزش اختصاص دهند تا زمینه گرایش به سوی مواد مخدر را از بین ببریم.

وی بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر از آفت‌های جامعه ایرانی است و همانطور که تمام کارشناسان تاکید کرده اند دشمن شماره یک اعتیاد، ورزش است که جا دارد در مورد توسعه و افزایش مکان‌های ورزشی و حمایت‌های دولتی در این زمینه با توجه به وضعیت اقتصادی منطقه تدابیری اتخاذ شود تا جوانان و نوجوانان راحت تر بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.