مجوز گازرسانی به ۲۰ روستای سقز و بانه از وزیر نفت

محسن بیگلری به همراه مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در بازدید از پروژه‌های گازرسانی دو شهرستان  سقز و بانه اظهار داشت: خدمت به مردم یک توشه و آذوقه برای آخرت انسان‌هاست و خداوند پاداش این نیکی‌ها را هم در این دنیا و هم در آخرت به نحو احسن ادا می‌کند.

وی افزود: شاید در گذشته‌های دورتر دسترسی به گاز برای روستاها غیرقابل تصور بود؛ آن هم روستانشینان مرزی کشور که با بریدن شاخه‌های درختان اجاق‌های خانه‌هایشان را روشن نگه می‌داشتند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم این مناطق تا قبل از انقلاب سوخت مورد نیاز خود را از قطع درختان تامین می‌کردند و هیزم جمع کردن در جنگل‌ها با آن همه سختی و مشقت کار هر روزشان بود و بعد از انقلاب اما نفت سفید سوخت خانه‌های آن شد و با تاسیس شرکت گاز استان کردستان در سال ۱۳۷۸ و با اجرای پروژه‌های عظیم گازرسانی کم‌کم شعله‌های آبی گاز طبیعی گرمابخش خانه مردم روستاها شد.

وی تصریح کرد: کار و تلاش و گازرسانی به صعب‌العبورترین و سخت‌ترین نقطه استان و کشور همتی مضاعف می‌خواهد که این امر توسط کارکنان زحمت‌کش و تلاشگر شرکت گاز استان کردستان محقق شده است.

بیگلری با بیان اینکه روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کند، گفت: خدمت‌رسانی بدون منت به مردم که همواره پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی را سر لوحه اهداف خود قرار داده‌اند باعث افزایش سطح رفاه و آسایش شده و احساس رضایت را در آن‌ها به وجود می‌آورد و هر اقدامی از طرف سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های خدمت‌رسان برای ارتقاء آسایش و رفاه مردم توجیه‌پذیر است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از شرکت گاز بابت ارائه مطلوب خدمات گازرسانی اظهار داشت: هم اکنون عملیات گازرسانی به ۵ مجتمع روستایی، ۲ روستا در قالب پیمان خدمات جنبی و پشتیبانی و ۱۷ واحد صنعتی جمعا ۵۵ روستا در شهرستان سقز که شامل مجتمع گازرسانی روستایی حسن سالاران، قره گویز، دگاگا، خوره خوره و مولان آباد و گازرسانی به مجتمع‌های روستایی تاژان، سارتکه، بیان دره و دروله در شهرستان بانه که شامل ۳۰ روستا می‌باشد در حال اجراست.

وی بیان داشت: در دیداری که با زنگنه وزیر نفت داشتم مجوز گازرسانی به ۲۰ روستای شهرستان‌های سقز و بانه را دریافت کردم که با گازدار شدن این تعداد روستا تمام آبادی‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

بیگلری یادآور شد: می‌توان آمار روستاهای گازدار این دو شهرستان را با گازدار شدن ۲۰ روستا مدنظر این گونه توصیف نمود که ۹۵ درصد از جمعیت روستایی شهرستان های سقز و بانه تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند و این شاخص مبین زحمات بی شائبه مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان کردستان را نشان می‌دهد که در عمل طنین انداز زنگ عدالت و توسعه اجتماعی در استان کردستان شده است.

در ادامه این بازدید بیگلری به همراه فعله‌گری با مردم روستای زنبیل در شهرستان سقز و روستاهای مرزی ره‌ش‌که و سیاحومه در شهرستان بانه دیدار کردند.

فارس
انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.