بانه و مریوان اولویت دارترین منطقه برای ایجاد منطقه آزاد تشخیص داده شده‌اند

به گزارش بانه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که با حضور معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران، برگزار شد، اظهار داشت: در بانه و مریوان علاوه بر تجارت صنایع خوبی راه اندازی شده و ما قول میدهیم با ایجاد منطقه آزاد، به عنوان یک شاهراه مهم صادراتی، برای کشور موثر باشیم.

وی در این جلسه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و علیرغم فشارهای فراوان، فعالترین مرز در غرب کشور را داریم و امیدواریم در آینده بتوانیم نقش پررنگ تری در تجارت کشور داشته باشیم.

جعفری اصافه کرد: از ۲۱ مورد زیرساخت مورد نیاز برای یک مرز رسمی، باشماق مریوان ۱۰ مورد را دارد.

معاون اقتصادی استاندار همچنین به اجرای طرح ساماندهی مرز رسمی باشماق با برآورد هزینه ۸۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

جعفری در ادامه به تلاش ها و مذاکرات استاندار کردستان با استاندار سلیمانیه، رهبر و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در خصوص رسمی شدن مرز سیرانبند بانه اشاره کرد و از اعلام رسمیت آن در آینده نزدیک از سوی طرف عراقی خبر داد.

وی همچنین از تامین اعتبار لازم برای آسفالت جاده بانه مریوان خبر داد و یادآور شد: جاده سنندج مریوان به عنوان اولویت دارترین پروژه استان معرفی و به دستور رییس جمهور ۱۰۰% تخصیص اعتبار یافته که ان شاالله تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و در حد استاندارد و جاده ترانزیتی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، افزود: راه آهن سنندج همدان نیز تا پایان امسال افتتاح می شود و پیگیر هستیم که بعد از آن، تا مریوان ادانه پیدا کند چرا که علاوه بر اتصال به شمال عراق، این مسیر کوتاه ترین راه رسیدن به بندر لازقیه خواهد بود.

جعفری همچنین به جایگاه ویژه استان کردستان در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و خواستار حمایت از اتاق بازرگانی سنندج برای برپایی نمایشگاه توانمندی های کشور در سلیمانیه شد و افزود: کردستان می تواند در آینده تجاری کشور بسیار مهم باشد چراکه عراق و سوریه را در آن طرف مرزهای خود دارد و رقیبی مانند ترکیه در مقابل ماست

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.