ورود نخستین محموله کالا از طریق بازارچه مرزی سیرانبند بانه

به گزارش بانه نیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بانه ؛ صبح امروز دوشنبه ، بیست و یکم مهرماه ۱۳۹۹ در راستای اجرای مفاد آیین نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت غیررسمی ، نخستین محموله کالا (۱۰ تن و ۳۰۰ کیلوگرم پارچه ) به ارزش تقریبی ۳۰هزار دلار پس از ثبت‌ آماری وارد محوطه بازارچه سیرانبند گردید و انجام مراحل ترخیص کالا از جمله تشریفات گمرکی ، استعلام استاندارد ، ثبت کارتهای مرزنشینی و …. با حضور و نظارت فرماندار شهرستان بانه ، روسای ادارات گمرک ، صنعت ، معدن و تجارت و مسئول بازارچه سیرانبند صورت گرفت.

فرماندار شهرستان بانه؛ اجرای مفاد آیین نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت/ غیررسمی که امروز از طریق بازارچه مرزی سیرانبند اجرایی گردید را گامی مهم در راستای تحقق معیشت مرزنشینان و همچنین توسعه و رونق اقتصادی شهرستان و به تبع آن کل استان برشمرد .

وی با اشاره به فعال بودن بیش از ۲۲۰۰۰ کارت مرزنشینی در استان و وجود ۷۷۷۵ کارت فعال مرزنشینی در شهرستان ، اذعان داشت به منظور منتفع نمودن کلیه مرزنشینان واجد شرایط و عدم تضییع حق و حقوق این عزیزان ، استفاده از کارتهای مرز نشینی جهت ترخیص کالاها بصورت نوبتی خواهد بود و در همین راستا مجددا یادآوری نمود که مرزنشینان نسبت به بروزرسانی کارتهای خود اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان بانه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام اینکه ۲ محموله دیگر نیز در حال طی مراحل ثبت سفارش هستند و پس از انجام مراحل قاونی وارد بازارچه و ترخیص خواهند شد ، مجددا تاکید نمود فعالین اقتصادی ، تجار و بازارگانان بمنظور حصول اطمینان ، قبل از بارگیری کالاهای خود ضمن مراجعه به سامانه جامع تجارت جهت تطبیق کالای خود با یکصد قلم کالای اعلام شده ،‌ مراحل ثبت سفارش خود را انجام دهند تا در صورت مغایرت های قانونی ، متحمل هزینه های برگشت کالاهای خود نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.