فرماندار بانه: گسترش وقف و ترویج آن، عاملی مهم در حل مشکلات جامعه است

‍ ‍ به گزارش بانه نیوز؛ صبح روز ‌دوشنبه ۹۹/۷/۲۸ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه و جمعی از کارکنان آن اداره به مناسبت گرامیداشت دهه وقف با حضور در محل فرمانداری در نشستی با اسماعیل رستم پور فرماندار شهرستان بانه دیدار و گفتگو نمودند.

اسماعیل رستم پور فرماندار شهرستان بانه ؛در این نشست ضمن گرامیداشت دهه وقف و اشاره به جایگاه و نقش بسزای وقف و اهمیت و لزوم ترویج آن در جوامع امروزی ، وقف را یکی از حلالهای مشکلات در جامعه دانست و تصریح کرد در صورت گسترش و ترویج آن قطعا شاهد آثار اجتماعی و فرهنگی بسیار خوبی در جامعه خواهیم بود.

رستم پور ؛ همکاری و تعامل سازنده ادارات سطح شهرستان با اداره اوقاف و امور خیریه در زمینه وقف را امری ضروری بر شمرد و گفت: در شرایط فعلی بدلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و بیماری کرونا مواردی از جمله ؛ تامین جهیزیه افراد بی بضاعت، کمک به فقرا و نیازمندان، کمک به ایتام و افراد بی سرپرست و دانش آموزان نقاط محروم و …. بسیار ارزشمند بوده و تحقق آن در گرو همکاری همه جانبه کلیه ادارات و یکایک مردم خیرخواه شهرستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه وقف وظیفه ای همگانی است تصریح کرد: شهرستان بانه ومردمان بلند همت و نیک اندیش آن همیشه ودر همه حال ، هم نوع دوستی خود را به اثبات رسانده و در زمینه موقوفات نیز از شهرستانهای پیشگام در استان بوده و در  این امر خداپسندانه مشارکت و اهتمام ویژه ای دارند.

فرماندار شهرستان بانه ، رسیدگی به امور و حق و حقوق روحانیون مساجد سطح شهرستان با توجه به شرایط کنونی و همچنین توجه و کمک به برگزاری مسابقات قرآنی امری ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد ، اوقاف و امور خیریه شهرستان در این زمینه جدیت و اهتمام بیشتری داشته باشد .

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز ضمن تبریک دهه وقف و ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات این شهرستان و بیان مسائل و مشکلاتی از جمله میزان بدهی های اداره اوقاف ، عدم تعامل و همکاری برخی از ادارات سطح شهرستان و …. پرداخت

وی ضمن اشاره به کسب رتبه برتری شهرستان در مسابقات قران در سطح استان و ابراز امیدواری جهت کسب رتبه های کشوری ، از توزیع ۵۴ بسته کمک معیشتی ۲۵۰ هزار تومانی در میان افراد بی بضاعت در یوم جاری خبر داد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.