اعزام اکیب درمانی بسیج جامعه پزشکی سپاه بانه به مناطق محروم

به گزارش بانه نیوز؛ حسن بیگی مسئول بهداری و جامعه پزشکی سپاه بانه اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر یک تیم پزشکی شامل پزشک عمومی ، ماما ، پرستار و بینایی سنج در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق روستایی سیوچ سفلی و علیا اعزام شدند.

وی افزود: طرح شهید رهنمون یکی از طرح‌های بسیج جامعه پزشکی است که در راستای ارائه خدمات رایگان پزشکی به مناطق محروم در طول سال اجرا می‌شود، اما به مناسبت‌های مختلف خدمات ارائه شده در قالب این طرح بیشتر خواهد بود.
 حسن بیگی بیان کرد: در اجرایی انجام این برنامه تعداد ۱۵۰ نفر توسط پزشک عمومی و ۱۰۰ نفر توسط بینایی سنج و ۴۵ نفر توسط ماما ویزیت شدند، ۲۵۰ نفر نیز در راستای غربالگری بیماری کرونا نیز پایش سلامت و تب سنجی و پایش سطح اکسیژن خون شدند و بیماران مشکوک به مراکز درمانی ارجاع شدند و همچنین به ۸۰ نفر نیز خدمات پرستاری در قالب تزریقات و پانسمان ارایه شد.
وی افزود: خدمات رایگان صورت گرفته شامل ویزیت، پزشک عمومی، خدمات پرستاری ، تب سنجی ، پایش سلامت مراجعین ، توزیع رایگان  دارو ، اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و.. است.
حسن بیگی در پایان خاطر نشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاییان محروم و مناطق حاشیه شهرها یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هرساله در این ایام و به مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود، این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های بهداشتی و درمانی اجرا می‌شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.