نقاط مرزی بانه با سرعت گازرسانی می‌شوند

به گزارش بانه نیوز؛ کمال رضایی رییس شرکت گاز شهرستان بانه در گفتگو با کُردتودی، با اشاره به اینکه دولت هزینه های زیادی برای زیر ساخت های گاز انجام داده تا گاز به دورترین نقاط روستایی برسد، اظهار کرد: نقاط مرزی بانه با سرعت گازرسانی می شوند چرا که سیاست دولت حذف سوخت مایع و ساماندهی این نوع سوخت است.

وی افزود: در سال جاری گاز رسانی به ۷ روستا و ۱۲ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان انجام گرفته و نیز در جهت توسعه شهرستان ۲ میلیارد هزینه شده است که از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز بوده است، در سال جدید روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و در  مجموع ۱۱ روستا گاز کشی نشده است.

رضایی ادامه داد: در سال جاری این شهرستان نزدیک به ۸ کیلومتر توسعه گاز رسانی داشته که شهرک آزاد پور و سپاه جزی از آن است و ۲۳۰۰ اشتراک جدید نیز  واگذار شده است، گازرسانی  یکی از مولفه‌های توسعه پایدار است، گازرسانی در توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تسریع ایجاد می کند.

وی بیان کرد:  با انجام فعالیت‌های توسعه‌ای به رفاه و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای مردم دست خواهیم یافت، شاید در هیچ کجای دنیا موضوع عدالت اجتماعی و ایجاد رفاه برای مردم به این گستردگی نباشد و کمتر کشوری در دنیا باشد که بتواند توسعه گازرسانی را مانند کشور عزیزمان ایران، در این سطح از روستاها انجام دهد و بتواند ۹۵ درصد جمعیت آن را به شبکه گاز متصل کند.

رضایی در پایان با اشاره به اینکه شرکت گاز به مناطق محروم توجه بیشتری داشته است، خاطر نشان کرد: کمبود بودجه موجب کندی اجرای طرح ها می شود امیدواریم که نتیجه این کارها منجر به اتمام گازرسانی به روستاها و برگزاری جشن اتمام گاز رسانی در شهرستان شود.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.