اعمال محدودیت فعالیت مشاغل در کردستان

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرستان‌های نارنجی و قرمز کردستان با محدودیت همراه شده و متصدیان واحد‌های صنفی ملزم به رعایت مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه هستند.

محمدابراهیم زارعی افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه گیری کووید ۱۹ در کردستان ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر و سه شهرستان در وضعیت نارنجی و پر خطر قرار دارند که با توجه به مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در آن‌ها با محدودیت همراه است.

زارعی گفت: در شهرستان‌های قرمز یعنی سنندج، سقز، بانه، بیجار، دیواندره، و کامیاران فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند که شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهرستان‌های نارنجی شامل دهگلان و مریوان مشاغل گروه‌های یک و ۲ اجازه فعالیت دارند و گروه‌های سه و چهار با محدودیت مواجه است.

وی با اشاره به اینکه هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی است، گفت: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است.

زارعی تاکید کرد: این محدودیت‌ها بر اساس مصوبه‌ها و دستور‌های ستاد مقابله با کرونا اعمال می‌شود و با توجه به وضعیت استان، گروه‌های شغلی سه و چهار در شهر‌های نارنجی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازار‌های روز، فروشندگان مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلاها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خُرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما‌ها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار شامل برگزارکنندگان مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دُخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.