بهره مندی ۱۴۰۰ روستای کردستان از گاز طبیعی

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گاز رسانی به روستا‌ها را در راستای توسعه عدالت اجتماعی ضروری دانست و گفت: زیرساخت‌های روستایی را می‌توان سرمایه‌های عمومی و اجتماعی روستا‌ها دانست که بدین جهت توسعه این زیرساخت‌های اجتماعی، فیزیکی و نهادی باعث بهبود شرایط و کیفیت زندگی و معیشت مردم محلی و ارتقای کارایی زندگی اجتماعی و اقتصادی آنان خواهد شد.
احمد فعله گری، رفع نیاز‌های جامعه روستایی را زمینه ساز افزایش تولید دانست و افزود: در سالی که توسط مقام عظمی ولایت به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زایی نام گذاری شده است توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی همچون تسهیلات و خدمات بهداشتی و آموزشی، تامین انرژی پایدار باعث بهبود کیفیت زندگی روستائیان و افزایش توانایی‌های آنان (در جایگاه‌های فردی و اجتماعی) خواهد شد.
وی افزود: اشتغال‌زایی، از عناصر ارزنده‌ی پیشرفت اقتصادی کشور‌ها محسوب می‌شوند و شرکت گاز استان کردستان با گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح روستا‌ها و پراکندگی بسیار مطلوب آنان، زمینه تامین انرژی پایدار برای افزایش تولیدات دامی و کشاورزی و صنایع تبدیلی را فراهم نموده است.
فعله گری در پایان سخنانش گفت: با ورود به سال ۱۴۰۰ شمسی تعداد روستا‌های گازدار استان از مرز ۱۴۰۰ مورد عبور کرد و عدد ۱۴۰۲ مورد ثبت شد.
 ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان کردستان ۹۶ درصد و در جمعیت شهری ۱۰۰ است که در مجموع ۹۸ درصد جمعیت کل استان زیر چتر گاز طبیعی قرار دارند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.