روزه گرفتن در ماه رمضان نوعی استقامت ورزیدن در راه خدا است/ گرانی‌ها در ماه رمضان کنترل شود

ماموستا جمال کریمی عالم برجسته اهل سنت در گفتگویی، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان زمینه مصون نگه داشتن انسان از گناهان و بدی‌ها را فراهم می‌کند اظهار کرد: خداوند در این ماه همه بندگان را به صورت عمومی دعوت کرده چرا که در نظام الهی تبعیض وجود ندارد، در واقع ماه رمضان همانند سپری است که انسان را از بدی‌ها و انحراف مصون نگه می‌دارد و ماه تزکیه روح است.

وی، با تاکید بر استفاده از برکات و نزولات ماه مبارک رمضان، به اهمیت پیروی و اطاعت از دستورات الهی اشاره کرد و افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، روزه‌داری سبب تقویت تقوای الهی و درک حضور مستمر خداوند در زندگی می‌شود، ماه مبارک رمضان به واسطه روزه داری، نماز اول وقت، قرآن خواندن، خواندن دعاهای این ماه و ترک بعضی از محرمات؛ روح انسان صیقل پیدا می کند و آماده دریافت حقایق و معارف الهی می شود.
ماموستا کریمی با بیان اینکه روزه گرفتن در ماه رمضان نوعی استقامت ورزیدن در راه خدا است و گفت: کسانی که با صبر و شکیبایی از لحظات و برکات ماه رمضان بهره مند شدند بایستی در سایر ایام سال نیز از ویژگی ها و حالات این ماه به نحو شایسته ای در مسیر زندگی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: در آستانه ماه پر خیر و برکت رمضان باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه برنامه ها در این ایام داشته باشیم چرا که ماه رمضان فرصتی نیست که همواره در اختیار باشد و تنها یک بار در سال چنین توفیقی حاصل می‌شود.
ماموستا کریمی گرانی را بلایی خانمان سوز عنوان کرد که زندگی مردم را فلج کرده و  خاطر نشان کرد: این گرانی برای اقشار آسیب پذیر جامعه مانند بلایی ناگهانی چون زلزله و سیل است و می طلبد مردم همانگونه که در این بلایا به مدد آسیب دیدگان می پردازند، در ماه رمضان نیز به صورت گروهی اقدام به اطعام و اکرام نیازمندان کنند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.