۳۸ پاکبان بانه‌ای واکسن کرونا دریافت کردند!

دکتر محمد شاهویسی روز چهارشنبه در گفت وگویی با اشاره به اینکه دوز دوم واکسن کرونا با پایان دوره دوز اول تزریق می شود گفت: براساس لیستی که شهرداری بانه ارائه کرده پس از احراز هویت با اولویت بندی ۳۸ پاکبانی که بیشترین درگیری را با مواد عفونی دارند دوز اول واکسن کرونا دریافت کردند.

وی با بیان اینکه شهرداری بانه لیست ۹۰ نفر از پاکبان را برای تزریق واکسن کرونا ارائه کرده، اضافه کرد: تاکنون شهرداری های تابعه شهرهای کانی سور، بوئین و آرمرده لیست پاکبان را خود را برای دریافت واکسن کرونا به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعلام نکردند.

شاهویسی گفت: تاکنون یک هزار ۲۴۰ دوز واکسن کرونا به شهرستان بانه وارد شده و ۹۱۹ دوز تزریق شده که از این تعداد ۳۰۵ نفر دوز دوم را نیز دریافت کردند.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا از شدت بیماری و مرگ و میر افراد پیشگیری می کند، ادامه داد: در روزهای آینده واکسن استرزیکا وارد می شود که با اولویت به اعضای نظام مهندسی، جانبازان و کارد درمان تزریق می شود.

مدیرشبکه بهداشت و درمان بانه اظهار داشت: این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که باید مردم از برگزاری دورهمی ها و مهمانی ها خوداری کنند همچنین ماسک زدن و شستشوی دستان ها فراموش نکنند.

وی گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان مرکز منتخب تست کووید ۱۹ مرکز جامع سلامت شهید صالح نژاد به صورت ۲ شیفت فعالیت می کنند و در اوژانس بیمارستان های رازی و صلاح الدین ایوبی به صورت ۲۴ ساعته از مراجمعین سرپایی مشکوک به کرونا نمونه گیری می شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.