تورهای گردشگری غیرمجاز در کردستان اجازه فعالیت ندارند!

آرمان وطن‌دوست روز پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی برای جلوگیری از فعالیت تورها و خانه‌های مسافر غیرمجاز اظهار داشت: نباید اجرای قانون فقط برای دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و پذیرایی دارای مجوز باشد بلکه باید به دنبال برخورد با افرادی بود که به صورت غیرمجاز در این زمینه‌ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به برگزاری تورهای غیرمجاز به صورت گروهی در سطح استان، افزود: این معاونت با جدیت با افراد متخلف در این حوزه برخورد خواهد کرد و از تمام دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در این خصوص درخواست همکاری دارد.

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، بوم گردی‌ها و سایر تاسیسات گردشگری که از این اداره کل دارای مجوز هستند با تمام توان در اجرای قوانین و مقررات جاری و دستورالعمل‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تلاش کرده‌اند که باید به منظور جلوگیری از ضایع شدن بیشتر حق این تاسیسات، به آسانی به تورها و خانه های غیرمجاز اجازه فعالیت داده نشود.

وطن‌دوست به اقدام بسیار مناسب دادستانی شهرستان‌های بانه و مریوان در برخورد با خانه‌های غیرمجاز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ضرر و زیان ناشی از ویروس کرونا که تاسیسات گردشگری استان متحمل شده‌اند موجب بروز بیکاری و عقب‌ماندگی صنعت گردشگری و هتلداری در استان شده است.

وی با بیان اینکه تورهای غیرمجاز از جمله عوامل تخریب طبیعت، شیوع ویروس کرونا و بیکاری در تاسیسات گردشگری دارای مجوز هستند، افزود: نقاط و مسیرهای تورهای غیرمجاز در استان شناسایی شده‌اند که با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط تمام این نقاط در موعد مقرر بررسی و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

نایب رییس جامعه هتلداران کردستان در این جلسه به تلاش چندین ساله این جامعه برای جلوگیری از فعالیت خانه‌های غیرمجاز اشاره کرد و یادآور شد: اغلب اماکن اقامتی غیرمجاز دارای استاندارد لازم نبوده است و هیچ قانون حمایتی هم از مسافرانی که در آنها اقامت داشته باشد وجود ندارد.

مصطفی هدایت‌ مظهری گفت: تبعات اجاره منزل بدون هیچ نظارت و رعایت دستورالعملی علاوه بر زیان اقتصادی در بحث ایجاد نامنی در حوزه فرهنگ نیز تاثیرگذار است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات ‌مسافرتی و گردشگری کردستان نیز با اشاره به ضرر و زیان ناشی از ویروس کرونا به دفاتر خدمات مسافرتی استان، افزود: دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در قبال سلامت و امنیت مسافران و گردشگران پاسخگو و مسوول هستند اما تورهای غیرمجاز هیچ پشتوانه‌ای برای جبران خسارت مسافران ندارند.

هوشنگ جواهری یادآور شد: کانون‌هایی برای تور گردانی به صورت غیرمجاز در سطح کشور و استان در حال شکل‌گیری است و این کانون‌ها در فضای مجازی تبلیغات، برنامه ها و تورهای خود را برای جذب مشتری نشر می‌دهند که باید از فعالیت آنها جلوگیری کرد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی بوده که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.