غربالگری بیش از ۱۷ هزار مادر باردار از لحاظ کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام این خبر گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۶۷ نفر مشکوک به کرونا تست گرفته شده که ۷۴۸ نفر آن مثبت اعلام شد.

جدیدالاسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۲۵۱ مادر باردار مشکوک به کرونا جهت بررسی بیشتر به واحد‌های ارائه خدمت در مراکز منتخب کووید۱۹ ارجاع شدند، افزود: از این تعداد ۱۹۵مادر باردار مبتلا به کرونا در استان بستری و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۵ مادر مبتلا به کرونا در حوزه بهداشتی توسط مراقبین سلامت و کارکنان مامایی مورد مراقبت و پیگیری قرارگرفتند، ادامه داد: تعداد ۱۵۶ مادر باردار کرونا مثبت حین زایمان توسط همکاران ماما، تیم درمانی در بیمارستان‌ها و پس از زایمان توسط مراقبین سلامت ماما‌ها مورد مراقبت قرارگرفتند.

فعالیت ۷۶۷ ماما در بخش‌های بهداشتی و درمانی کردستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از فعالیت ۷۶۷ ماما در بخش‌های بهداشتی و درمانی استان، خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰۹ ماما در حوزه بهداشت و ۴۵۸ نفر در حوزه درمان در بخش‌های تخصصی زنان و زایمان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به خدمت هستند که بیش از ۱۲ هزار مادر باردار هم اکنون در سطح استان در مراکز بهداشتی تحت پوشش مراقبتی این همکاران قرار دارند.

صدیق جدیدالاسلامی با اشاره به روز جهانی ماما افزود: از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی، پنجم ماه می‌مصادف با ۱۵ اردیبهشت به عنوان روز جهانی ماما نامگذاری شده است تا فرصتی برای قدردانی از خدمات و زحمات این عزیزان فراهم شود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به پاندمی کووید ۱۹، شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم گفت: در حال حاضر همکاران ماما نیز هم دوش سایر گروه‌های پزشکی درگیر مشکلات ناشی از بیماری کرونا هستند و در مراکز بهداشتی و بخش‌های زایمان در خط مقدم پیشگیری و کنترل این بیماری در حوزه سلامت زنان، مادران باردار و نوزادان خالصانه تلاش می‌کنند.

وی تعداد ماما‌های شاغل در پایگاه سلامت شهری را ۱۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد ۵۳ ماما در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و ۹۳ مامای در مراکز خدمات جامع روستایی شاغل هستند.

جدیدالاسلامی از ابتلای ۱۲۱ ماما در حوزه بهداشت و درمان استان به کرونا از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۱ مورد ابتلا مربوط به ماما‌های شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ۳۰ ماما در بخش بهداشت به این بیماری مبتلا شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد مادران مبتلا به کرونا از سال گذشته تاکنون را که برای زایمان یا دریافت مراقبت در حین بارداری بستری شده‌اند را ۲۹۳ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.