تزریق واکسن کرونا به بیش از ۳۷ هزار کردستانی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افزود: ۴۰ هزار سالمند ۷۵ تا ۷۹ ساله در استان مشمول دریافت واکسن کرونا هستند که با تماس تلفنی و یا ارسال پیامک فراخوان می‌شوند.
ابراهیم قادری با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از چند روز گذشته در استان آغاز شده و این افراد به صورت تلفنی فراخوان می‌شوند، اظهار داشت: مشخصات سالمندان در شبکه بهداشت ثبت شده و به تدریج با این افراد تماس گرفته یا برای آنان پیامک فرستاده می‌شود.

قادری با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اضافه کرد: واکسیناسیون این گروه سنی حداقل تا ۲ هفته آینده ادامه دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: اگر تا اواخر هفته جاری، این گروه از سالمندان پیامک و اکسیناسیون را دریافت نکردند یا با آنان تماس گرفته نشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir با اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس ثبت نام کنند تا با آنان تماس گرفته شود.

قادری با اشاره به اینکه سالمندان بالای ۸۰ سال که هنوز واکسینه نشده‌اند برای انجام واکسن به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند، گفت: ۴۶ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال هم در استان علیه کرونا واکسیناسیون شده‌اند که دلیل پایین بودن آمار این گروه، نداشتن تمایل به تزریق واکسن و نیز ناتوانی در مراجعه به مراکز تزریق بوده است.

وی در خصوص نشر شایعات در فضای مجازی پیرامون واکسیناسیون کرونا نیز اظهار داشت: برخی کانال‌ها و سایت‌های نامعتبر افراد مختلف را بر سر دو راهی رد یا تایید واکسن‌ها قرار داده‌اند که از شهروندان تقاضا داریم به حدس، گمان و شایعات پیرامون کیفیت و تأثیر واکسن ها، نحوه و اولویت تزریق و حتی عوارض احتمالی آن اهمیت ندهند و اخبار مرتبط را از طریق خبرگزاری‌های معتبر و سایت رسمی دانشگاه دنبال کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: از بهمن سال گذشته که واکسیناسیون در استان آغاز شد، ۵۴ هزار و ۷۳۹ دوز واکسن وارد استان شده که تاکنون ۳۷ هزار و ۷۱۵ دوز آن به گروو‌های هدف تزریق شده است.

قادری میزان پوشش واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان را ۸۷ درصد اعلام کرد و افزود: عده‌ای از کادر بهداشت و درمان به دلیل ابتلا به کرونا در موج چهارم موفق به دریافت واکسن نشدند و در نوبت‌های بعدی قرار دارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.