پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان گفت: در سال مالی گذشته ۷۳ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان از منابع داخلی تسهیلات ۴ درصد و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه ۱۸ درصد جهت حمایت از زنجیره‌های ارزش بخش و همچنین خرید میوه شب عید به تشکل‌های بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

غلامرضا پاک سرشت در جلسه کار گروه تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان افزود: این صندوق در سال مالی ۹۹_۹۸ بالغ بر ۶۶ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته ایم.

پاک سرشت با اشاره به وضعیت تشکل‌های زیرمجموعه صندوق گفت: در سال مالی گذشته شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی با ۳۰ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه حدود ۴۶ درصد سرمایه صندوق را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تعاونی‌های روستایی با ۱۰۵ تشکل ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه و تشکل‌های مرغداران با ۱۴ تشکل ۹ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه صندوق را به خود اختصاص داده است.

پاک سرشت افزود: تشکل‌های صنایع تبدیلی و غذایی با ۲۰ مورد ۵ میلیارد و یکصد میلیون تومان سرمایه در صندوق دارند و تشکل دامداران با ۲۵ مورد ۳ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان سرمایه در صندوق دارند.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: تعاونی‌های تولید روستایی استان با ۱۸ تشکل ۲ میلیاردو ۵۵۴ میلیون تومان و تشکل مرغداران تخمگذار با بیش از یک میلیارد تومان سرمایه در صندوق دارند.

وی تصریح کرد: تشکل‌های شیلات و ابزیان، تعاونی مرتعداران و مکانیزاسیون هم بیش از ۸ میلیارد ریال سرمایه در صندوق حمایت دارند.

این جلسه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین و مدیران ستادی، و سایر اعضای کار گروه در سازمان جهادکشاورزی استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.