جهاددانشگاهی کردستان از توانایی های خود برای توسعه استان استفاده کند

بهزاد رحیمی در دیدار با مدیر مرکز جهاددانشگاهی شهرستان سقز ضمن اشاره به اینکه توانایی های این نهاد علمی شناخته شده است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در سطح کشور از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخوردار است و ما نیز انتظار داریم جهاددانشگاهی استان کردستان از این توانایی ها در راستای توسعه استان کردستان استفاده کند و ما نیز بر همین اساس همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سابقه جهاددانشگاهی درخشان است،‌عنوان کرد: جهاددانشگاهی یک سازمان ریشه دار و قوی در زمینه علمی و پژوهشی است که کارنامه آن در طول دوران قابل تقدیر و درخشان است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه از جهاددانشگاهی در شهرستان سقز حمایت خواهیم کرد: در سال جاری اعتباراتی از ردیف بودجه شهرستانی برای جهاددانشگاهی شهرستان سقز در نظر خواهیم گرفت تا بتوانیم این نهاد را پویاتر و فعالتر بکنیم.

رحیمی در پایان یادآور شد: رایزنی های لازم را خصوص در اختیار گذاشتن یکی از فضای دولتی به جهاددانشگاهی سقز را در دستور کار قرار خواهیم داد تا این مرکز علمی را در شهرستان از حالت استیجاری خارج بکنیم.

در ابتدای این دیدار عباس غفاری ضمن تشریح حوزه های مختلف جهاددانشگاهی،گفت: جهاددانشگاهی در شهرستان سقز به مدت ۱۴ سال است که شروع به فعالیت کرده و در این مدت نیز توانسته برنامه های آموزشی کاربردی زیادی که منجر به اشتغال شده است را برگزار کند.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه های آموزش، فرهنگی، اشتغال، پژوهش و کار آفرینی فعال بوده و توانسته است در تمام زمینه ها خدمات خوبی به جامعه بدهد.

مدیر مرکز جهاددانشگاهی شهرستان سقز در ادامه تصریح کرد: متاسفانه جهاددانشگاهی در این شهرستان در یک مکان استیجاری مشغول به فعالیت است که این مهم نیازمند حمایت مسئولین شهرستانی است که فضایی دولتی در اختیار این نهاد علمی و انقلابی بگذارد.

وی در پایان با بیان این مهم که اگر مکان دولتی در اختیار این نهاد قرار بگیرد شاهد توسعه و رونق جهاددانشگاهی در این شهرستان خواهیم شد، یادآور شد: جهاددانشگاهی در چند سال اخیر با ورود علمی به مقوله مشاغل خانگی توانسته است در طرح توسعه ملی مشاغل خانگی بیش از ۲۶۰۰ نفر را به بازار کار اتصال بدهد که این مهم در کاهش بیکاری بسیار تاثیر گذار بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.