مسابقات گلبال بانه برای آمادگی حضور در رقابت‌های کشوری است

افشین زند کریمی عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات چهارجانبه دوستانه گلبال نابینایان و کم بینایان در گفت وگویی اظهار داشت: مسابقات چهارجانبه دوستانه گلبال نابینایان بین ۲ تیم آسو و هیات گلبال بانه، یک تیم از سقز و یک تیم در ارومیه با حضور ۲۲ بازیکن و ۶ مسابقه روز پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر مسابقات گلبال نابینایان و کم بینایان برگزار نشده و این مسابقات با هدف آمادگی تیم برای حضور در مسابقات کشوری برگزار می شود.

زندکریمی با بیان اینکه در استان کردستان ۲ تیم گلبال فعال است اظهار داشت: برای نابینایان و کم بینایان کردستان تنها یک سالن مناسب آن هم در سنندج وجود دارد و سالن های که این مسابقات برگزار می شود مناسب ورزشکاران نابینا و کم بینا نیست.

وی با اشاره به اینکه گلبال مناسبترین ورزش تیمی نابینایان و کم بینایان است ادامه داد: ورزش نابینایان و کم بینایان در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا افت چشم گیری داشته و در حال حاضر تیم های سقز و بانه در استان فعال است و باتوجه به سیاست گذاری ها در سطح کلان و عدم راهیابی ورزشکاران به تیم ملی، ورزشکاران گلبال نسبت به ادامه این ورزش کم انگیزه شدند.

وی اظهار داشت: ساعت های که به ورزشکاران نابینا و کم بینا در باشگاه های ورزشی اختصاص می یابد در زمان ظهر و ساعت‌هایی که دیگر ورزشکاران از آن استفاده نمی کنند، است.

زندکریمی اضافه کرد: این ورزشکاران بیشتر در سالن های نامناسب تمرین می کنند و احتمال دارد که دچار آسیب شوند.
مسابقات چهارجانبه دوستانه گلبال نابینایان و کم بینایان با حضور ۲۲ بازیکن از شهرهای بانه، سقز از استان کردستان و ارومیه از استان آذربایجان غربی در سالن ورزشی شهید صفری بانه آغاز شد و فردا جمعه نیز ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.