بیش از ۶۱ هزار بیمه شده فعال تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان کردستان

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان کردستان با اعلام این خبر گفت: تا پایان فروردین امسال تعداد ۷۹ هزار و ۶۵۴ نفر زیرپوشش بیمه روستاییان و کشاورزان قرار گرفته‌اند.

جبار احمدپور با اشاره به تعداد ۶۱ هزار و ۶۸۰ نفری بیمه شدگان فعال استان گفت: از این تعداد بیمه شده فعال تعداد ۴۸ هزار و ۴۹ نفر ساکن روستا و مابقی کشاورز غیرساکن و ساکنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل بار و مسافر و سایر افراد مشمول بوده‌اند.

احمدپور با اشاره به اینکه صندوق بیمه عشایر زیرمجموعه سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: جامعه هدف این صندوق شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و کشاورزان چه ساکن روستا باشد چه ساکن روستا نباشند و افراد ساکن روستا را شامل می‌شود.

احمدپور یکی از مزایای بیمه اجتماعی صندوق کشاورزان، عشایر و روستاییان را بهره‌مندی از بیمه بازنشستگی، سالمندی، مستمری، بازماندگان و از کارافتادگی عنوان کرد.

رئیس صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر استان کردستان تعداد کل مستمری بگیران استان را ۲ هزار و ۸۵۲ نفر، تعداد مستمری بگیران بازنشستگی پیش از موعد را ۸۶۴ نفر ذکر کرد.

احمدپور تعداد مستمری بگیران فوتی استان را هزار و ۶۰۲ نفر و تعداد مستمری بگیران و از کارافتادگان استان را ۲۸۱ نفر و تعداد بازنشستگی سالمندی استان را ۸۵ نفر ذکر کرد.

وی نسبت پوشش بیمه‌شدگان فعال به جامعه هدف مشمول کشور را ۱۴،۵ و در استان ۲۷ درصد عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.