ورود سرمایە‌گذاران بە منطقە ویژە اقتصادی بانه در اولویت است

خالد جعفری روز دوشنبه در جلسە شورای راهبری منطقه ویژه اقتصادی بانه با بیان اینکه هدف نهایی از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، تولید، اشتغالزایی و صادرات است، اظهارداشت: برای دستیابی بە این اهداف از حضور سرمایە گذاران توانمند ملی و خارجی استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکە در منطقه ویژه اقتصادی بانه امتیاز خاصی برای افراد بومی قائل نیستیم، افزود: هدف ما استقرار واحدهای تولیدی رونق اقتصادی و توسعە صادرات در منطقه است لذا همه شرایط را برای ورود سرمایه‌گذاران باید مهیا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: برای جذب سرمایه گذاران لازم است تبلیغات مناسب و گسترده ای در همه سطوح انجام بگیرد تا مردم با ظرفیت ها و امتیازات منطقە ویژە اقتصادی بیشتر آشنا شوند.

جعفری بە هزینە ۲۵۰ میلیارد ریالی برای احداث فاز اول منطقە ویژە اقتصادی بانە نیز اشارە کرد و گفت: درخواست متقاضیان برای سرمایە گذاری و کار در منطقە ویژە در اسرع وقت بررسی می شود و متقاضیان باید در مدت زمان یک ماە نسبت بە پیگیری شروع فعالیت اقدام کند، و در غیر اینصورت بصورت اتوماتیک حذف خواهند شد و دیگر متقاضیان در اولویت قرار خواهند گرفت.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۱۵ کیلومتری غرب این شهر و در پنج کیلومتری مرز سیرانبند قرار دارد که در سال ۸۹ مصوبه ایجاد آن در دولت دهم به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن هم در سال ۹۶ آغاز و با طرح جامع آن به همراه هفت منطقه ویژه اقتصادی دیگر در کشور روز دوشنبه ۲۹ دی ماه امسال در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری با حضور معاون اول رئیس جمهور موافقت شد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه ۸۵ هکتار و در۲ فاز طراحی شده و مساحت مرحله اول آن ۳۵ هکتار است که از این میزان ۲۰ هکتار آن به فضای صنعتی و تولیدی اختصاص پیدا کرده و تاکنون به ۲۱ نفر از سرمایه‌گذاران واجد شرایط در فاز یک این منطقه زمین واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.