خسارت خشکسالی آماده پرداخت به کشاورزان کردستانی

اسماعیل حیدری اظهار داشت: ۲۶۱ هزار هکتار یعنی حدود ۴۸ درصد از مزارع استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد که با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت خشکسالی سال زراعی امسال مورد تایید بوده و در مراحل پایانی پرداخت قرار دارد.
وی افزود: از ۲۶۱ هکتار مزارع بیمه شده استان کردستان ۱۵۵ هزار هکتار در طرح جهش تولید قرار گرفته واز طریق ستاد اجرایی فرمان امام یارانه‌ی بیمه‌ای قرار خواهد گرفت.

مدیر امور بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: در قالب این طرح سال زراعی آینده نیز ۴۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر پوشش بیمه و دیگر مزایای یارانه‌ای قرار خواهد گرفت.

حیدری به بارندگی‌های چند روز اخیر نیز اشاره و اظهار داشت: بارندگی در مناطق خور خوره و تیلکوی سقز، سارال دیواندره و کرانی بیجاری شدت داشته که خساراتی به زراعت کشاورزان وارد کرده است و کشاورزانی که بیش از ۷۰ درصد خسارت دیده‌اند از پرداخت ۱۰۰ درصدی خسارت ناشی از بارندگی برخوردار می‌شوند.

وی گفت: کشاورزانی هم که کمتر از این میزان خسارت دیده اند با در دست داشتن بیمه نامه انفرادی خود به شرکت‌های خدماتی و یا شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند تا هرچه زودتر بررسی و روند پرداخت خسارت به آنان انجام گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.