۱۵ واحد تولیدی در شهرک صنعتی بانه در حال احداث است

محمد دره وزمی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح واحد تولید وسایل خانگی برقی بانه در گفت و گویی با بیان اینکه پیگیری و جدیت سرمایه گذران در اجرای طرح های تولیدی باعث رغبت بیشتر دستگاه دولتی برای حمایت از سرمایه گذاران می شود، اظهار داشت: واحدهای تولیدی در حال احداث بانه در زمینه تولید لوازم خانگی و کالاهای است که قبلا توسط واردکنندگان وارد کشور می شد.

وی ادامه داد: به بسیاری از سرمایه گذاران شهرک صنعتی بانه در منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار شده که واحدهای بزرگتر با تولید بیشتر احداث کنند.

دره وزمی با بیان اینکه ۶۰ درصد لامپ های ال ای دی کشور توسط کردستانی ها تولید می شود، یادآور شد: بانه به عنوان الگوی تولید در کشور مطرح شده و این شهر یکی از قطب های مهم تولید لامپ های کم مصرف در کشور است و بسیاری از سرمایه گذارانی که در این زمینه فعالیت می کنند، اهل بانه هستند.

وی گفت: بانک ملی برای حمایت از واحدهای تولیدی لوازم خانگی ( مدرن الکتریک جهان گستر) ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی پرداخت کرده است و سرمایه گذار نیز ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در ۲ سال اخیر واردکنندگان بانه به تولید کننده تبدیل شدند و از ابتدا با مونتاژ کالا شروع به فعالیت کردند و اکنون ۶۰ درصد قطعات وسایل خانگی در داخل تولید می شود.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز گفت: از ابتدای امسال ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به نرخ های ۱۰ درصد، ۱۲ درصد و ۱۸ درصد به سرمایه گذاران پرداخت شده است.

پیمان الماسی افزود: این میزان تسهیلات به ۴۸ مورد سرمایه در گردش و سرمایه ثابت پرداخت شده که باعث تثبیت اشتغال ۲۵۰ نفر شد و زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را نیز فراهم کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.