فرماندار: ۹۴ درصد مردم بانه باسواد هستند

محمد امین زاده عصر چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی با اشاره به اینکه بیشترین آمار بیسوادی مربوط به روستاهاست، اظهار داشت: ماموستایان دینی باید در مساجد و محافل عمومی بر اهمیت سواد تاکید و ضرورت داشتن سواد را به مردم یاد آوری کنند.

وی افزود: افراد همزمان با سواد آموزی نیاز به کسب مهارت نیز دارند که باید زمینه برای آنها فراهم شود تا در آینده با مشکل ایجاد اشتغال پایدار مواجه نشویم.

رییس آموزش و پرورش بانه هم در این جلسه گفت: بر اساس آمار سال ۹۵ جمعیت افراد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان، ۱۰۳ هزار و ۹۸ نفر است که ۶۵ درصد اینها در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

رضا خضری اضافه کرد: ۶ درصد افراد یعنی حدود هفت هزار نفر واجد شرایط سواد از این نعمت بی بهره هستند که آموزش و پرورش تلاش می کند همه این افراد را جذب کلاس‌های سواد آموزی کند.

وی  با بیان اینکه هر چه سن افراد بالاتر باشد میزان جذب سواد آموز نیز مشکل می‌شود، افزود: سال گذشته ۵۰۹ نفر در دوره سواد آموزی، ۲۱۹  نفر در دوره انتقال و ۵۱ نفر در دوره تحکیم شرکت کردند و هدف گذاری ما کاملا محقق شد اما در بحث امتحان و قبولی در امتحانات با ریزش آمار مواجه شدیم.

خضری  ادامه داد: امسال دوره سواد آموزی سهمیه بانه ۴۶۰ نفر بود که تنها ۲۱۰ نفر در این دوره شرکت کردند در دوره تحکیم سهمیه شهرستان ۱۷۰ نفر بود که ۱۷۶ نفر شرکت کردند و در دوره انتقال نیز ۲۱۵ نفر سهمیه برای بانه در نظر گرفته شد که محقق شده است.

وی یادآور شد: ۱۰۰ درصد دانش آموزان لازم التعلیم در دوره ابتدایی تحت پوشش خدمات آموزشی قرار دارند اما تعداد انگشت شماری به دلیل معلولیت های ذهنی و جسمی و سکونت در مناطق دور افتاده جذب نشده‌اند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.