تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی کردستان به سیستم برق خورشیدی

فریبا رضائی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی استان به پنل‌های خورشیدی خبر داد و گفت : هریک از این سیستم‌های نصب شده در پاسگاه‌های محیط بانی قادر به تولید برق به ظرفیت ۱۲۰۰ وات در ساعت هستند که در پنج پاسگاه محیط بانی در شهرستان‌های بیجار، مریوان، سقز و قروه به بهره برداری رسیده اند و از این پس مشکلات قطعی برق آن‌ها با ذخیره برق توسط صفحات “فوتوولتائیک” مرتفع خواهد شد.

رضائی با اشاره به اینکه مابقی پاسگاه‌های استان به صورت استیجاری یا در حال ساخت هستند و امکان نصب این پنل‌ها وجود نداشت ادامه داد: ۷ هزار و ۵۰۰ وات ظرفیت برق باقی مانده این سیستم خورشیدی به همراه تجهیزات وابسته در محل اداره کل نصب و راه اندازی گردید.

او خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای استفاده از فناوری‌های پاک و انرژی‌های تجدید پذیر و استقرار مدیریت سبز صورت گرفته است و در مواردی مانند پشتیبانی از سیستم‌های بیسیم محیط بان‌ها، تولید برق برای برخی پاسگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: این طرح در قالب تفاهم‌نامه‌ای که بین کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین و صندوق ملی محیط زیست منعقد شده اجرا گردید.

گفتنی است؛ انرژی‌های تجدید پذیر جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی بوده، زیرا قابل دسترس‌تر و کم هزینه‌تر از سایر سوخت‌ها است و با کاهش گاز‌های گلخانه‌ای مشکلات محیط زیستی از جمله گرمایش زمین را تا حد زیادی از بین می‌برند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.