استاندار: هدف از ترویج افراط گرایی ایجاد تفرقه در کردستان است

وی با بیان اینکه مسائل فکری که از سوی دشمنان ایجاد می‌شود باید با فکر حل شده و با استدلال فکری با آن مقابله کرد، یادآور شد: مساله حاد امنیتی در استان نداریم و اگر نگرانی‌هایی وجود دارد با رفع مشکلات اقتصادی از آن دور می‌شویم چراکه مسائل اقتصادی فضایی ایجاد می‌کند که دشمن در شرایط فشار اقتصادی از آن سواستفاده می‌کند.

زارعی اضافه کرد: شهرستان کامیاران نمونه ای از وحدت انسجام و برابری است و استان را با همین خصیصه‌ها معرفی می‌کنیم.

استاندار کردستان اظهار داشت: روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کامیاران با یکدلی و همدلی مشغول خدمت و تبلیغ امور دینی هستند که با بیشترین بازدهی و کمترین توقع در استان فعالیت می‌کنند و مرجع و مورد توجه مردم هستند اما مشکلات معیشتی دارند.

وی ادامه داد: نزدیکی و ارتباطی که میان مکتب امام شافعی و تشیع جعفری وجود دارد بسیار بیشتر از ارتباط مکاتب درون اهل تشیع و یا اهل تسنن با خود است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به استان دارد، اضافه کرد: مردم نیازی به نمایش ندارند کار جدی لازم است و بنا براین است که پشت میز نشین نباشیم و از نزدیک مسائل را ببینیم و مدیران در استان هم باید به همین ترتیب عمل کنند.

ماموستا سید محسن حسینی امام جمعه کامیاران هم در این دیدار گفت: با وجود بیان مکرر مشکلات مالی روحانیون استان شرایط مالی روحانیون اهل سنت بهتر نشده است ضمن اینکه نگرانی‌هایی از جمله ترویج تفکرات سلفی در شهرستان وجود دارد که باید فکری برای آن کرد.

وی یادآور شد: در گذشته یک فقیه ۱۵ سال درس می‌خواند بعد به آن روحانی گفته می‌شد اما با توجه به ترویج برخی تفکرات می‌بینیم جوانان بی علمی خود را روحانی می‌نامند.

ماموستا حسینی تاکید کرد: مسئولان علاوه بر توجه به امور عمرانی به امور دینی و مذهبی مردم هم توجه کنند که یک خواسته مهم آنها است.

حجت‌الاسلام احمد زارعی امام جمعه اهل تشیع کامیاران هم اظهار داشت: حوزه علمیه اهل سنت با نام مدرسه امام شافعی کامیاران به دلیل کمبود بودجه سالهاست به نتیجه نرسیده است حوزه علمیه اهل تشیع هم نیازمند بروزرسانی و ساماندهی تجهیزات است.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران تاکید کرد: در این شهرستان فضای وحدت و انسجام بین شیعه و سنی دیده می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.