عملیات بازگشایی گردنه تته در محور مریوان – پاوه آغاز شد

وی افزود: تعداد پنج نفر نیروی راهداری با سه دستگاه ماشین آلات برفی شامل یکدستگاه لودر، یکدستگاه بولدزور و یکدستگاه برف روب کار بازگشایی این مسیر را بر عهده دارند و تاکنون از مسافت پنج کیلومتری این مسیر ۲ کیلومتر را برف روبی کرده اند.

مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد: عملیات برف روبی گردنه تته در دو سه روز گذشته به دلیل بارش شدید برف و کولاک در این منطقه متوقف شد که با مساعد شدن آب و هوا عملیات بازگشایی ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: این گردنه مهم و زیبا و گردشگری از آذرماه امسال به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شده بود و مسافران و رانندگان از مسیر جایگزین اورامان هجیج تردد می کردند.

شبرندی تاکید کرد: رانندگان و مسافران از تردد در این مسیر خودداری کنند و منتظر بمانند تا مسیر به صورت کامل بازگشایی و ایمن سازی شود به محض بازگشایی کامل مسیر اطلاع رسانی می شود و با خیال راحت می توانند از این مسیر تردد کنند.

به گفته وی ارتفاع برف در گردنه تته به بیش از پنج متر می رسد و همین امر بازگشایی این مسیر را با کندی روبرو کرده است.

وی یادآور شد: گردنه تته به طول ۲۰ کیلومتر است که پنج کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد قرار گرفته است و ۱۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه کرمانشاه است و راهداری پاوه نیز در حال بازگشایی این مسیر در حوزه استحفاظی خودش است.

گردنه تته در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه است.

شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود، همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.