تقویم فرهنگی جشنواره‌های کردستان ایجاد شود

وی ادامه داد: هنرمندان بانه در بهار با اجرای جشنواره هه لپه رکی شور و شوق مردم را بیشتر کردند و لذت آمدن بهار را چندین برابر کردند.

رحیمی گفت: در بانه ظرفیت های خوبی در زمینه تئاتر و داستان نویسی دارد و هنرمندان هه لپه رکی کار نیز در سطح بین المللی افتخارات زیادی کسب کردند امیدوارم جشنواره پنجم به صورت بین المللی برگزار شود.

وی یاد آور شد: مردم شهرستان بانه از گذشته های خیلی دور مشغول فعالیت اقتصادی در مرزها هستند اما مردم فرهنگ دوست و هنرمندان بانه در کنار فعالیت های اقتصادی در مرز زمینه را برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری فراهم کردند.

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین مشکلات در برگزاری این جشنواره ها نبود مکان مناسب است که برای این منظور در میدان آزادی زمینی برای احداث پردیس سینما امید اختصاص یافته که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

سید احمد توکلی به عنوان مسوول کمیته داوران و داور جشنواره، همچنین عبدالکریم سروش، عمرده دوست، امید زارعی و فرشید ابراهیمی به عنوان داوران این جشنواره معرفی شدند.

۵۷ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره داستان بانه ارسال شده که پس از بازبینی اجرایی این آثار ۱۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافت و این گروه های در سه روز هنرنمایی کردند.

نخستین جشنواره هه لپه رکی بانه سال ۱۳۹۰ به صورت استانی برگزار شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.