هه‌لپه‌رکی نمادی از فرهنگ غنی کردستان است

وی ادامه داد: ضروری است که در مورد «هه لپه رکی» تحقیقات بیشتر و وسیع تری انجام شود تا به معنا و مفهوم واقعی آن بیشتر آشنا شویم و آن را به نسل های آینده منتقل کنیم.

رستم پور گفت: شهرستان بانه چشمه فرهنگ و هنر کردستان است و مردم فرهنگ دوست این شهرستان در فعالیت های فرهنگی و هنری بیشترین نقش را ایفا می کنند و میزبان بسیار خوبی برای فعالان فرهنگی هستند.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب شهرستان بانه به لحاظ فرهنگی اظهار داشت: در این شهرستان ظرفیت های بسیار خوبی برای برگزاری برنامه فرهنگی وجود دارد و می توان از ظرفیت فرهنگی مناطق دیگر کشور نیز برای برگزاری این جشنواره بهره برداری کرد.

فرماندار شهرستان بانه ادامه داد: ظرفیت های لازم برای برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی به صورت بین المللی در شهرستان وجود دارد که نیازمند همکاری مسوولان استانی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه هم در این آیین با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در این شهرستان گفت: بانه علاوه بر اینکه در حوزه های اقتصادی و تولیدی ظرفیت های زیادی دارد در زمینه های فرهنگی و هنری نیز موفقیت های زیادی کسب کرده است.

حمیدرضا خوشبخت افزود: برگزاری ۱۲ دوره جشنواره داستان، برگزاری سه دوره جشنواره موسیقی نابینایان، برگزاری دوره نهم فیلم و عکس ژیار و چهار دوره جشنواره هه لپه رکی نشان از این دارد که بانه قطب فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره هه لپه رکی به صورت بین المللی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مسوولان استانی و کشوری این جشنواره در دوره های آینده به صورت بین المللی و با حضور کشورهای دیگر برگزار شود.

خوشبخت ادامه داد: شهرستان بانه هشت گروه «هه لپه رکی» دارد که چهار گروه در جشنواره های بین المللی حضور داشتند و این آمادگی را داریم که بزرگترین گردهمایی «هه لپه رکی» را برگزار کنیم که امیداوریم این مهم در جشنواره پنجم محقق شود.

۵۷ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره هه لپه رکی بانه ارسال شده بود و ۱۲ اثر از پنج استان کشور به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

این جشنواره از هفتم تا نهم فروردین ماه در شهرستان بانه با حضور ۱۲ گروه انتخابی برگزار شد.

سید احمد توکلی به عنوان مسوول کمیته داوران و داور جشنواره، همچنین عبدالکریم سروش، عمر ده دوست، امید زارعی و فرشید ابراهیمی به عنوان داوران این جشنواره حضور داشتند.

نخستین جشنواره «هه لپه رکی» بانه سال ۱۳۹۰ به صورت استانی برگزار شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.