تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری و دادگستری کردستان امضا شد

وی اظهار داشت: تولید دانش‌بنیان و اشتغال مولدی که در نتیجه آن حاصل می‌شود نیازمند تعامل همه جانبه و فراگیر تمامی فعالان و تاثیرگذاران بر اکوسیستم نوآوری و فناوری است که این همکاری به رشد و توسعه کسب و کارهای فناورانه، گسترش فرهنگ فناوری و نوآوری کمک می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: تشکیل شعب تخصصی برای بررسی موارد مربوط به حوزه دانش‌بنیان جزو الزامات روز است و بهره‌گیری از مشاوران و قضات متخصص این حوزه می‌تواند گره‌گشای مشکلات ما باشد.

قادرزاده تاکید کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های ‌مشترک در همه زمینه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین اعم از علمی، فنی، زیر ساختی، نیروی انسانی، اطلاعاتی در راستای حمایت حقوقی و قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در استان کردستان است.

توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه کارآفرینی، فناوری و نوآوری، توسعه شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه خدمات قضایی و کسب و کارهای دیجیتالی مرتبط و حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش برخی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

کاربردی نمودن پژوهش‌ها و تجاری‌سازی آن‌ها یا به عبارتی تکمیل فرآیند ایده به محصول و تسریع در روند آن، کمک به حذف چالش‌ها و موانع موجود در رشد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر دانش با بکارگیری ظرفیت‌های طرفین، طراحی و تولید محصولات و خدمات تخصصی و ایجاد زیر ساخت‌های فنی مورد نیاز در راستای نیازمندی‌های دادگستری بر اساس برنامه‌ها و دستور العمل‌های طرفین، احصای مشکلات حقوقی و قضایی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور استان، تشکیل کمیته ویژه حمایت حقوقی و قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور استان از جمله دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

پارک علم و فناوری کردستان، ۱۲۰ شرکت فناور دارد که ۲۶ واحد رشد یافته و ۷۵ شرکت در مرحله رشد و بالندگی قرار دارند و بقیه در حال پیش رشد و ۸۵۰ نفر اشتغالزایی داشته‌اند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.