۱۰ نمایش داخلی و خارجی در هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز حضور دارد

وی افزود: جشنواره هفدهم از روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت پنج روز در سقز و با حضور بیش از ۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی در سه سالن برگزار می شود.

اسدبیگی با بیان اینکه این جشنواره با اجرای نمایش “دیوار” از سقز به روی صحنه رفت، اضافه کرد: سه سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی و ترویج جهاد کشاورزی میزبان اجراهای نمایش هستند.

این هنرمند سقزی ادامه داد: نمایش « سیاساڵ» به کارگردانی پرویز احمدی از سقز، نمایش « ئاژەڵ» به کارگردانی فرزاد حسن میرزایی از بانە، نمایش «هێشتا قسەکانمان تەواو نەکردوە» به کارگردانی سید فریدون احمدی و هوشیار قوامی از سنندج و نمایش « دیوار» به کارگردانی کیانوش محمدی از سقز بخشی از این آثار است.

وی اضافه کرد: نمایش «دوورترین شاری جیهان» به کارگردانی سامانە میرزایی از ارومیە، نمایش «هاری» به کارگردانی افشین خدری کاری مشترک از سقز و سنندج و نمایش «جرات، حقیقت» به کارگردانی هادی بهرامی از بانه دیگر آثار داخل کشور است که در جشنواره حضور دارند.

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز یادآور شد: نمایش های خارج از کشور نیز شامل “شه‌ویک له دوزه‌خدا” از اربیل عراق، “گیژه‌ن” از کویه عراق و “مه‌م و زین” از باتمان ترکیه در این جشنواره حضور دارند و با دیگر نمایش ها در رقابت خواهند بود.

اسدبیگی با اشاره به اینکه هر کدام از نمایش ها ۲ بار به روی صحنه می رود، افزود: یک نمایش عمومی برای علاقمندانی که بلیط تهیه کرده‌اند و نمایش دیگر برای هیات داوران و گروه های شرکت کننده اجرا می شود.

وی اضافه کرد: علاقمندان به تئاتر با مراجعه به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com نسبت به خرید بلیط برای هر اجرا اقدام کنند.

جشنواره تئاتر کُردی سقز از سال آغاز شده و تاکنون ۱۷ دوره از آن برگزار شده است و چندین شرکت کننده از کشورهای عراق، ترکیه، کشورهای اروپایی و مناطق کُردنشین ایران در این جشنواره حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.