باید از ظرفیت انجمن های مردمی بهره گیری شود

محمد امین زاده در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بانه افزود: انجمن های مردمی از بطن جامعه شکل گرفتند و با مشکلات و مساول عمومی جامعه به خوبی آگاه هستند که می توانند در راستای فرهنگ سازی به عنوان بازوی توانمند عمل کنند.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی بانه گفت: تنها راهکار کاهش مشکلات ترافیکی بانه فرهنگ سازی بوده که این امر با همکاری انجمن های مردمی امکان پذیر است که باید در این راستا نیز از نقش انکار ناپذیر انجمن های مردمی استفاده شود.

امین زاده افزود: یکی از مهمترین راه برای ماندگاری نام شهدا نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام آنان است که این امر تاحدود زیادی در بانه محقق شده و در آینده نیز نام بسیاری از مکان‌های عمونی به نام شهدا مزین می‌شود.

وی اظهار داشت: در بعضی از موارد قانون گریزی در بانه بویژه در بخش ساخت ساز بدون مجوز بیشتر از شهرهای دیگر مشهود است که امیدوارم با فرهنگ سازی و تلاش انجمن های مردمی این مشکل حل شود.

سرپرست فرمانداری بانه گفت: خانواده و مدرسه نیز در فرهنگ سازی نقش بسیاری مهمی دارند که باید آموزش و رورش نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا کند و کلاس های در زمینه های مختلف برگزار کنند.

 

ایجاد ۱۸ کانون فرهنگی مساجد در بانه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه نیز گفت: در ۲ سال گذشته  ۱۸  کانون به کانون های فرهنگی مساجد اضافه شده و هم اکنون ۲۴ کانون فرهنگی مساجد در شهرستان در راستای فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ اسلامی فعالیت می کنند.

حمید رضا خوشبخت افزود: چند دوره آزمون قرانی با همکاری آموزش و پرورش بانه نیز برگزار شده و یازدهم بهمن ماه نیز یک آزمون قرآنی در شهرستان بانه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: کلاس های آموزش قرآن در روستاهای کوخان، منیجلان و رشید قلعه برگزار شده و چندین کلاس نیز با همکاری شورای توسعه فعالیت های قرآنی در بانه برگزار شده است.

ایرنا
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.