واحدهای اقامتی موقت برای اسکان اضطراری مسافران در کردستان فراهم شد

یعقوب گویلیان روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: هم‌ اکنون ظرفیت‌ واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران(پالنگان) تکمیل شده است و مسافران و گردشگران می‌توانند شهرهای سقز، سروآباد، قروه و بیجار را به‌ عنوان شهرهای مکمل سفر خود به کردستان انتخاب کنند.

او افزود: به‌ منظور رفع دغدغه اسکان مسافران و گردشگران، از ظرفیت برخی ادارات دولتی برای آماده‌ سازی سالن‌های ورزشی و کلیه پارک‌ها در شهرهای تکمیل ظرفیت شده استفاده شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان، با بیان اینکه هیچ مشکل و کمبودی در خصوص اسکان مسافران در استان وجود ندارد، اضافه کرد: طرح بازدید از تاسیسات گردشگری استان اعم از هتل‌ها، واحدهای‌ اقامتی، رستوران‌های بین‌ راهی، مهمانپذیرها و سفره‌خانه‌های سنتی از ابتدای تعطیلات نیمه خرداد توسط اکیپ نظارتی متشکل از کارشناسان این اداره‌ کل و ادارات صمت، نظارت بر اماکن عمومی، علوم‌ پزشکی، تعزیرات و مرکز بهداشت آغاز شده و تا پایان تعطیلات با جدیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این بازدیدها نحوه ارائه خدمات، شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت ضوابط و مقررات مربوطه در تاسیسات گردشگری استان مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

گویلیان ابراز امیدواری کرد با ارائه خدمات شایسته و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ سازی برای انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری فراهم شود و آنگونه که شایسته است میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

مراکز اقامتی استان کردستان شامل ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۲ مهمانپذیر و ۳۲ اقامتگاه بوم گردی است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.