تولید کنندگان جزو خیرین کشور محسوب می‌شوند

اسماعیل زارعی کوشا در آیین افتتاح کارخانه دام و طیور روستای نوبهار بیجار افزود: آفت بزرگ این اقتصاد از جمله تورم و کاهش ارزش پول ملی به تولید می‌رسد و کار را برای تولیدکنندگان سخت می‌کند.

وی گفت: مدیریت خوبی در جریان تغییرات یارانه‌ها در استان صورت گرفت که از جمله ارائه ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران و مرغداران بود که استان را در کشور در رتبه برتر قرار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این مراسم گفت: با گران شدن نهاده‌های دامی، نگرانی از مشکل در چرخه تولید گوشت وجود داشت، اما کنترل شد.

پیمان اسکندری با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش تولید گوشت مرغ در استان داریم افزود: ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در ۱۰ روز به دامداران و مرغداران پرداخت شده که بی سابقه بوده است.

کارخانه خوراک دام و طیور در نوبهار بیجار با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است که ۳۵ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی و ۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

این طرح سالانه امکان تولید ۲۰ هزار تن دارد و برای ۱۲ نفر اشتغالزایی کرده است.

پیگیر افزایش تخصیص آب از سد تالوار به بیجار هستیم

استاندار کردستان در جریان بازدید از سد تالوار و نمایندگان روستاییان ساکن محدوده سد،گفت: به طور جدی پیگیر افزایش تخصیص آب از سد تالوار به بیجار هستیم و یکی از نکات محوری مکاتباتم با رییس جمهور این موضوع بوده است.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: مردم اگر در مجاورت این سد از بی آبی و تشنگی رنج ببرند برای ما سخت است و به عنوان هم استانی و هموطن مطالبات مردم را به حق می‌دانم.

وی گفت: جنگ آینده جنگ گندم است که اهمیت تولید این محصول را بیشتر کرده و پیگیر افزایش تخصیص آب بیجار به منظور کشاورزی هم خواهیم بود.

زارعی‌کوشا افزود: مردم بیجار مطالبات خود را به صورت قانونی و با متانت پیگیری کرده‌اند که این امر مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم در این دیدار گفت: این سد با ۵۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت، اکنون ۱۲۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد که ۱۰ میلیون مترمکعب برای شرب زنجان و ۵۶ میلیون مترمکعب هم برای همدان اضافه شده که قبلا ۱۶ میلیون متر مکعب بوده است.

آرش آریانژاد با بیان اینکه اکنون تخصیص بیجار ۶ میلیون متر مکعب است اضافه کرد: به زودی کارشناسان تخصیص آب در شهرستان بیجار حاضر خواهند شد و این قول را از وزارت نیرو برای بازنگری در میزان تخصیص به کردستان گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام سید موسی محمودی، مدیر حوزه علمیه حضرت، ولی عصر بیجار هم در این نشست گفت: قول داده بودند از حقابه سد تالوار ۱۸ هزار هکتار از اراضی بیجار آبی شود، اما امروز بسیاری از اراضی بخش چنگ الماس با مشکل آب مواجه هستند.

چند نفر از روستاییان ساکن در بخش چنگ الماس بیجار هم در دیدار با استاندار کردستان خواسته‌های خود را بیان کردند.

استاندار کردستان همچنین در سفر یک روزه به بیجار از مسیر انتقال آب از محل سد سیازاخ دیواندره به بیجار و حسن آباد یاسوکند هم بازدید کرد.

زارعی کوشا از طرح دو بانده دیواندره – بیجار به طول ۵۳ کیلومتر هم بازدید کرد که این طرح تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

استاندار کردستان در بدور ورود به بیجار، با حضور در مزار شهدای این شهر، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.