هفت شهرستان کردستان در فهرست مناطق سبز گازرسانی کشور قرار گرفت

  به گزارش بانه نیوز به نقل از خبرگزاری برنا از کردستان؛ مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: اکنون هفت شهرستان استان از لحاظ گازرسانی به نقاط شهری و روستایی جزو مناطق سبز کشور محسوب می شود.

احمد فعله گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت و ۱۰۰ درصد شهرها در شهرستان‌های بانه، قروه، دهگلان، سروآباد، کامیاران، سنندج و دیواندره از گاز طبیعی برخوردار است و از لحاظ گازرسانی جزو مناطق سبز کشور قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال سه شهرستان سقز، بانه و مریوان نیز به لیست مناطق سبز گازرسانی کشور اضافه خواهند شد، افزود: روزانه سه کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در استان اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲ شهر، هزار و ۵۰۲ روستا با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز برخوردار هستند.

فعله گری یادآور شد: با توجه به سخت‌گذر بودن برخی مناطق استان بویژه روستاها، عملیات گازرسانی دشوار و پر هزینه‌تر از دیگر مناطق کشور است و دولت برای گازرسانی به هر خانوار روستایی بطور میانگین ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری می‌کند که در برخی نقاط این رقم بیشتر نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت در صنعت گاز، توسعه‌ دسترسی روستانشینان به سوخت‌های پاک با بازدهی بالا است، تاکید کرد: تاکنون به بیش از ۲۲۵ روستای نقاط مرزی و صفر مرزی استان گازرسانی شده در حالیکه ساکنان روستاهای مرزی اقلیم کردستان عراق از این زیرساخت بی‌بهره هستند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۸۹ روستا است و در حال حاضر بیش از ۵۴۵ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی از خدمات شرکت گاز استان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.