اجرای هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال پروژه مخابراتی در کردستان

به گزارش بانه نیوز؛ مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال پروژه در بخش های توسعه سیستم های مخابراتی، حوزه سیار، توسعه دیتا، حوزه انتقال، شبکه کابل و فیبرنوری در سال جاری خبر داد.

آزاد حکمت در گفتگویی  با خبرنگار بازار ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان، گفت: سرمایه گذاری ۳۵۶ میلیارد ریالی مخابرات در توسعه همه جانبه سطح کمی و کیفی زیرساخت ها، خدمات و محصولات قابل ارائه به مشتریان نقش بسزایی داشته است.

وی با اعلام اینکه از مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته ۴۰ میلیارد ریال در بخش توسعه سیستم های مخابراتی هزینه شده است، اظهار داشت: ایجاد مرکز مستقل با حذف کابل های اقماری در ۱۷ روستا با ظرفیت سازی هزار و ۴۷۲ پورت، تعویض سوئیچ های قدیمی در ۱۰ نقطه با مجموع هزار و ۹۲۰ پورت، توسعه سوئیچ تلفن ثابت در ۵۲ مرکز شهری و روستایی با مجموع ظرفیت سازی دو هزار و ۸۶۰ پورت ثابت ADSL و VDSL ازجمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی ایجاد اینترنت ADSL به میزان ۴۴۸ پورت در ۱۱روستای جدید، دایری چهار هزار و ۹۷۳ خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید، دایری ۱۴ هزار و۷۴۷ پورت جدید اینترنت پر سرعت مخابرا (ADSL)، دایری ۳۸۷ مشترک جدید FTTH و افزایش ظرفیت منصوبه FTTH به میزان هزار و ۲۴ پورت درشهرستان های سنندج، قروه و مریوان را از دیگر پروژه های حوزه سیستم های مخابراتی اعلام کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حال حاضر ۵۸۴ روستا در استان، دارای اینترنت پر سرعت شرکت مخابرات هستند.

حکمت با اشاره به اینکه در بخش توسعه حوزه سیار ۷۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، افزود: احداث ۷ سایت جدید فول تکنولوژی موبایل در شهرستان های بانه، سنندج، قروه و مریوان، ارتقای تکنولوژی اینترنت موبایل از نسل دوم به نسل های سوم و چهارم در شهرستان های بانه، بیجار، سنندج، سقز، قروه، مریوان، کامیاران و دهگلان بر روی ۲۹ سایت از پروژه های اجرا شده در این حوزه هستند.

سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد ریالی در راستای توسعه بخش دیتا در کردستان

وی بیان کرد: در بخش توسعه دیتا با مجموع سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد ریال، برگردان UPLINK شهرستان های کامیاران، دیواندره و بانه بر روی لینک۱۰G معادل پنج برابر شدن پهنای باند به صورت مجزا در هر شهرستان، برگردان ترافیک بانه، برگردان ترافیک مراکز وحدت و هشترودی سنندج بر روی سوئیچ مرکز وحدت، برگردان MPLS کشوری از مرکز PC به مرکز شهید چمران از اقدامات اجرا شده با هدف افزایش سرعت اینترنت قابل ارائه به مشتریان مخابراتی است.

وی اجرای پروژه های برگردان ترافیک در مرکز شهید چمران سنندج، توسعه uplink مرکز شهید رشیدی نیا به۱۰G ، ارتقا و بهینه سازی ظرفیت Bras استان، ارتقای uplink در ۷۱ مرکز روستایی در شهرستان های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان و سروآباد را از دیگر فعالیت های مخابراتی در بخش توسعه دیتا دانست.

مدیر مخابرات منطقه کردستان پروژه های اجرا شده با سرمایه گذاری ۲۵۹ میلیارد ریال در توسعه حوزه انتقال استان را تشریح کرد و گفت: افزایش پهنای باند و فراهم نمودن زمینه ارائه پهنای باند به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از جمله این برنامه ها است.

حکمت به نصب و راه اندازی۵۰ دستگاه CWDM در شهرستان های بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان و سروآباد، نصب و راه اندازی ۷ لینک رادیو در شهرستان های بیجار، سقز، قروه، دهگلان و دیواندره، نصب و راه اندازی تجهیزات لازم در راستای افزایش ظرفیت و برگردان ترافیک به تعداد ۲۱ مورد در شهرستان های بیجار، دهگلان، سقز، سنندج، قروه، مریوان، نصب و راه اندازی سوئیچ های مخابراتی با هدف تامین پهنای باند دیتا در روستاهای استان به تعداد۲۰ مورد را از دیگر پروژه های مخابراتی عنوان کرد.

تحقق برنامه های شهر هوشمند در اولویت مخابرات منطقه کردستان

وی با اشاره به اینکه تحقق برنامه های شهر هوشمند و ارائه خدمات مخابراتی بر بسترهای نوین ارتباطی را در دستور کار منطقه قرار داده ایم، گفت: در بخش شبکه کابل و فیبرنوری از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: اجرای۹۰ کیلومترکابل کشی فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی، تبدیل۷۰ کیلومتر فیبر هوایی به خاکی، اجرای فیبر سایت های BTS موبایل به منظور ارتقای کیفیت در شهرستان های سنندج، سقز، قروه و مریوان بر روی ۱۲ سایت، اجرای بیش از۲۰ کیلومتر فیبر خاکی قروه به دلبران با هدف برگردان ارتباط رادیویی به فیبر، اجرای بیش از ۱۰ کیلومتر شبکه FTTH در روستای آساوله را می توان به عنوان پروژه های این منطقه در حوزه فیبر نوری برشمرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۶۰ طرح فیبر اختصاصی مربوط به سازمان ها و شرکت های سطح استان را در دست اقدام داریم.

حکمت اضافه کرد: از آغاز پروژه و برنامه های فیبرنوری تا کنون طی چند سال اخیر پنج هزار و ۵۶ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است و این روند به صورت جدی دنبال و پیگیری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.