بازرسان کار نمایندگان شایسته وزارت کار در اجرای قانون و صیانت از حقوق کارگران

به گزارش بانه نیوز؛ مدیرکل کار کردستان ظهر امروز در نشست صمیمی با بازرسان کار استان، گفت: بازرسان کار سرمایه‌ای ارزشمند، و نمایندگان شایسته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای قانون کار و صیانت از حقوق کارگران هستند.

روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان: فرزاد پیشکاری در جمع بازرسین کار استان که برای شرکت در دوره آموزشی در اداره کل کار استان حضور داشتند، از نقش بازرسین کار در کاهش حوادث و ارتقای سطح ایمنی واحد های کارگری قدردانی کرد و بازرسان کار را سفیران سلامت این اداره در کارخانجات، کارگاه های تولیدی و صنعتی، ساختمان ها و ابنیه، واحد های کارگری و… خواند و گفت: بازرسان کار نقش موثر و تعیین کننده ای در حفظ امنیت محیط های کار، پروژه های عمرانی و واحدهای کارگری  دارند که نتیجه این بازرسی ها، منجر به پیشگیری از حوادث ناگوار خواهد شد.

پیشکاری بر رعایت اجرای قانون و توجه به نکات ایمنی و حفاظتی در بازرسی ها تاکید کرد و گفت: در بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، ساختمان ها و… نقاط حادثه پذیر و موارد عدم رعایت ایمنی کارگران و واحدهای کارگری شناسایی شده و در اجرای قانون با هیچکس تعارف نداشته باشند.

مدیرکل کار کردستان با بیان اینکه کارگران گنجینه های ارزشمند کشور در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند که در  نتیجه همت و تلاش آنان چرخ های تولید و صنعت به حرکت در آمده و منجر به رونق اقتصادی در کشور خواهد شد؛ صیانت از این گنجینه های ملی را از مهمترین وظایف بازرسان کار خواند و اظهار داشت: باید به نحوی فرهنگ سازی شود که کارگران و کارفرمایان با دیدن بازرسان کار خرسند شده و بازرسان کار را در کنار خود ببینند.

پیشکاری حوزه بازرسی کار را از مهمترین حوزه ها در بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و با بیان اینکه هر چه امکانات و تجهیزات بازرسان کار بیشتر شود، نقش واقعی بازرسان در اجرای قانون کار و صیانت از حقوق کارگران بیشتر و بهتر خواهد شد، گفت: خوشبختانه با مساعدت معاونت روابط کار و حوزه بازرسی کار وزارت، سه خودرو به خودروهای حوزه بازرسی کار استان اضافه شده و در خصوص تهیه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز بازرسان کار استان نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

مدیر کل کار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای حوزه های مختلف اداره کل کار استان، گفت: به واسطه آموزش، سطح علمی و فرهنگ سازمانی توسعه پیدا کرده و کارکنان با دانش روز در حوزه های خود، بیش از پیش آشنا خواهند شد.

گفتنی است در این نشست از امید محمدی بازرس کار سنندج، مختار پارسا بازرس کار سقز و جلال فرخی کرد بازرس کار شهرستان بانه به نمایندگی از تمامی بازرسان استان، با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.