اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» در کتابخانه‌های عمومی کردستان

طرح «کتابخانه‌گردی» به مناسبت نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند در ۱۸ کتابخانه عمومی استان کردستان اجرا ‌ می‌شود.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: طرح «کتابخانه‌گردی» به مناسبت نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند در ۱۸ کتابخانه عمومی استان کردستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی مطابق تقویم کشوری ۱۷ اسفندماه هر سال است، افزود: طرح مذکور در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته با دعوت از علاقمندان به کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: امسال به دلیل اینکه روز ۱۷ اسفند مصادف با ولادت حضرت قائم (عج) است و تعطیل رسمی است، برنامه‌های نهادهای عمومی دو روز قبل از آن انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: مطابق دستورالعمل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتابخانه‌گردی شامل کتابخانه‌های مرکزی، اصلی، تازه تأسیس و بازگشایی شده در هر شهرستان می‌باشد و بر این اساس این طرح، ۱۶ کتابخانه عمومی را در ۱۰ شهرستان استان کردستان شامل می‌شود.

وی افزود: در این طرح از مسئولان و عموم مردم و تمامی اقشار دعوت به عمل می‌آید که از کتابخانه‌های عمومی بازدید به عمل آورند و علاوه بر عضویت رایگان در کتابخانه با فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد عمومی و مردمی بیشتر آشنا شوند.

مخدومی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی مرکزی امام خامنه‌ای(دامت برکاته)، شهید مطهری، فردوسی و شهید ملاحیدر فهیم روستای آویهنگ در شهرستان سنندج، شهید ملا محمد امینی در سقز، شهید نجات اللهی و شهید شهسواری در شهرستان بیجار، شهید بهشتی در دیواندره و شهید مجید شهریاری در شهرستان دهگلان برخی از کتابخانه‌هایی هستند که در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند طرح کتابخانه‌گردی در آنها اجرا می شود.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی ملاحسن دزلی، شهید جلال بارنامه و شهید ملامحمد ذبیحی بیساران در شهرستان سروآباد، نبی اکرم (ص) در شهرستان بانه، شهید مدرس در قروه، امام خمینی (ره) مریوان و شهید نعمتی کامیاران از دیگر کتابخانه‌های واجد شرایط برای اجرای طرح کتابخانه گردی در استان کردستان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: اجرای طرح بازدید دانش‌آموزان، مسابقه نقاشی، نمایشگاه کتاب، اجرای طرح درختکاری، نشست‌های کتاب‌خوان، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های مشاوره، نشست هم‌اندیشی با مسئولان و برنامه‌های ویژه در بخش کودک از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این دور روز است.

وی با اشاره به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: بر این اساس افراد و خیرین می‌توانند به منظور بهره‌مندی سایر علاقمندان، کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

یادآور می‌شود؛ استان کردستان در حال حاضر دارای ۸۱ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵۳ باب نهادی و ۲۹ باب مشارکتی می‌باشد و نزدیک به ۴۵ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.