وقوع ۲۹۵ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های کردستان در سال جاری

رئیس پلیس راه های کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۲۹۵ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان روی داده است.

رئیس پلیس راه های کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۲۹۵ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان روی داده است.

سرهنگ عیسی گوهری در گفت و گو با خبرنگار هاناخبر با بیان اینکه تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده های کردستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد بیشتر شده است، اظهار کرد: همچنین امسال میزان تصادفات برون شهری در استان ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو با ۲۷ درصد و انحراف به چپ با ۱۴ درصد است، افزود: محور سنندج به همدان با وجود چهار خطه بودن ۱۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه های کردستان اظهار کرد: ۱۰ درصد تصادفات برون شهری مربوط به محور سنندج – کرمانشاه، ۱۰ درصد سقز – دیواندره، ۸ درصد سنندج – دیواندره و سنندج- مریوان ۶ درصد، سقز – بانه ۴ درصد، سقز به بوکان ۳ درصد، بیجار به دیواندره ۳ درصد، بیجار – زنجان ۲ درصد و سقز – بوکان ۳ درصد است.

سرهنگ گوهری علت ۴۳ درصد تصادفات را ناشی از واژگونی و سرعت زیاد عنوان کرد و ادامه داد: ۸۵ درصد تصادفات در هوای صاف و پایدار اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: ۶۲ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲۸ نقطه به عنوان نقاط پرتصادف و ۳۲ نقطه نیز به عنوان نقاط دارای تصادف ثبت و مراحل کدگذاری و آشکارسازی آن انجام شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.