استقرار راهنمایان گردشگری کردستان در اماکن تاریخی و گردشگری

سرپرت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: راهنمایان گردشگری کردستان از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به مدت ۱۲ روز در دو نوبت‌کاری به راهنمایی گردشگران در اماکن و بناهای تاریخی و گردشگری استان خواهند پرداخت.

به گزارش بانه نیوز نقل قول از میراث اریا؛گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز سه‌شنبه ٢٣ اسفندماه ١٤٠١ در این‌باره اظهار کرد: استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که باید این قابلیت‌ها به شكل مناسبی به گردشگران معرفی شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان افزود:  در این راستا و با هدف آمادگی و ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی، یک دوره آموزشی با حضور  راهنمایان  به‌منظور بازآموزی و تشریح وظایف آن‌ها در سنندج برگزار شد.

او عنوان کرد: در این دوره آموزشی مباحثی نظیر معرفی جاذبه‌های تاریخی استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفر، آشنایی راهنمایان گردشگری با مراکز خدماتی و بهداشتی ضروری و… مطرح شد.

مهرزاد با اشاره به اینکه، این راهنمایان به‌صورت ویژه در شهرهای گردشگرپذیر استان فعالیت خواهند داشت، ادامه داد: مسجد‌جامع سنندج، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، موزه باستان‌شناسی سنندج و موزه مردم‌شناسی خانه کُرد از جمله اماکن تاریخی هستند که راهنمایان گردشگری به‌صورت شیفتی در این بناها مستقر می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: حضور راهنمایان در محل بناهای تاریخی و موزه‌ها این امکان را به گردشگران و مسافران نوروزی می‌دهد که اطلاعات بیشتری در خصوص آثار تاریخی و دیگر اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری استان کسب کنند.

او یادآور شد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متعدد بتوانیم در مناطق مختلف استان، نوروزی متفاوت برای مهمانان و گردشگران خلق کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.